web analytics

Co użytkownik robił na Twojej stronie, czyli Zachowanie w Google Analytics

Dawno wyczekiwany wpis, czyli kontynuacja serii wprowadzającej do świata Google Analytics. Dzięki zakładce Zachowania pozyskasz informacje, jak długo użytkownicy pozostają na Twojej stronie, które miejsca lubią najbardziej, a które nie cieszą się szczególną polarnością. Dlatego dziś zapraszam Cię na małą wycieczkę, dzięki której lepiej poznacz zakładkę Zachowanie w Google Analytics.

Już w podzakładce Ogółem znajdziesz ważne informacje. Dowiesz się, które z Twoich stron były najczęściej odwiedzane np. w ciągu 30 dni (wszystko zależy od tego, jaki okres masz aktualnie ustawiony w prawym, górny rogu). Da Ci to obraz, które z podstron są najpopularniejsze, a które z nich należy poprawić, zmienić.

Zachowanie w Google Analytics | granos.pl

Przepływ zachowań

W tej podzakładce znajdziesz w formie graficznej ścieżkę, jaką przechodzą użytkownicy w Twojej witrynie. Zobaczysz, z jakiego źródła trafili na Twoją stronę i w którym momencie ją puścili. Dzięki informacjom, które znajdziesz w przepływie zachowań, możesz porównać natężenie ruchu, które trafia z różnych źródeł i ruch sam w sobie, co pomoże Ci rozwiązać problemy związane ze skutecznością witryny.

Dzięki wizualizacji przepływu użytkowników poznasz:

  • liczbę odwiedzin według wybranych parametrów np. kampanie, źródła odwiedzin, przeglądarki,
  • liczbę odsłon lub grupy odsłon,
  • dane o połączeniach; wejściach i wyjściach z węzłów.

 

Szybkość witryny

Tutaj dowiesz się, jak szybko Twoja strona ładuje się użytkownikom, czyli jak szybko mogą przeczytać interesujące ich materiały z Twojej witryny. Pozwala Ci to stale śledzić funkcjonowanie strony i szybko reagować, gdy pojawią się problemy z jej ładowaniem.

Zachowanie > Szybkość witryny > Sugestie dotyczące szybkości – tutaj znajdziesz wskazówki dla Twojej witryny. Te sugestie pomogą Ci we wdrożeniu zmian na stronie.

Ważne informacje dotyczące Szybkości witryny:

  • Śledzenie szybkości witryny nie ma żadnego wpływu na współczynnik odrzuceń.
  • Średni czas wczytywania strony to czas jej przekierowania.
  • Dane, na których podstawie określa się szybkość wczytywania strony, określa próbkowanie aktywności użytkowników z częstotliwością 1%.

Wyszukiwanie w witrynie

Czego dowiesz się z tej podzakładki w Google Analytics:

  • Jak często użytkownicy korzystają z wyszukiwarki na mojej stronie?
  • Czego użytkownicy szukają w mojej witrynie?
  • Czy użytkownicy odnajdują to, czego szukają?
  • Jakie grupy użytkowników korzystają z pola wyszukiwania w mojej stronie?

Na koniec zastanów się, czy pole wyszukiwania niesie za sobą korzyści, czy wpływa na realizację założonych przez Ciebie celów np. na poprawę współczynnika konwersji?

Z podstaw byłoby na tyle. Mam nadzieję, że ta kolejna już dawka wiedzy z Google Analytics pomoże Ci w jeszcze lepszym zrozumieniu zachowań użytkowników wewnątrz Twojej witryny i pozwoli na dostosowanie jej do ich potrzeb.

  • Bardzo przydatny post <3 Przeanalizuję sobie dokładnie w wolnej chwili. Całą serię przeczytam, bo ja trochę ciemniakiem jestem, jeżeli mowa o google analytics 🙂