Trendy 2018 roku, które odmienią media społecznościowe

Trendy 2018 roku, które odmienią media społecznościowe

Każdy rok niesie ze sobą nowe trendy w social media. Czasem są one tylko kontynuacją tego, co zaczęło podbijać serca w roku minionym, czasem zupełną rewolucją. Jakie będą trendy w roku 2018?

Już nie oznaczysz znajomych!

Nowy, kolejny algorytm Facebooka, który będzie umniejszał udział i zasięg postów, które wymuszają na użytkowniku interakcję! Koniec z „Oznacz znajomych, którzy…”, koniec z głosowaniem przez Facebook Reactions.

Co dostaniemy w zamian? Ankiety! Już nie tylko na grupach, teraz już na fanpage’ach. Robi się je równie łatwo, jak zwykły post, a pozwalają na otrzymanie jasnej odpowiedzi na pytania, które nurtują czy zaangażowanie fanów.

Po raz kolejny video

Tak, to kolejny rok video. Treści video będą zdecydowanie królowały nad innymi. Większość osób na forach pyta o materiały edukacyjne w formie filmów, nie wpisów czy książek, dlatego warto pochylić się nad tą formą. Bez względu na to, czy poszukiwane są treści edukacyjne, czy rozrywkowe – rola video będzie coraz większa.

Użytkownicy nie tylko chętniej oglądają, ale chętniej angażują się w tego typ treści. Chociażby w przypadku form płatnych koszt dotarcia do potencjalnego klienta jest o wiele niższy niż w przypadku formy statycznej.

Sztuczna inteligencja?

Mowa tu o chatbotach! Na stronach facebookowych wielkich marek, które mają od kilkuset tysięcy do kilku milionów fanów, to must have 2018 roku. Dlaczego warto zainwestować w chatbot? Po pierwsze: pozwala on na szybką interakcję ze zniecierpliwionym klientem, który łaknie szybkiej odpowiedzi (branża e-commerce wie, o co chodzi), po drugie: chatboty zwiększają liczbę zapytań, a tym samym wpływają na minimalizację dezinformacji wśród klientów. Proste, prawda?

Budowanie trwałych relacji z klientem o każdej porze dnia i nocy. Dzięki szybkiej reakcji klient czuje się ważny, a jego wspomnienia związane marką są przede wszystkim pozytywne, bo „został dopieszczony”.

Szybkie treści

Szybkie, ulotne komunikaty dalej będą podbijać serca użytkowników w roku 2018. Ulotnym treściom na Snapchacie, Instagramie czy Facebooku towarzyszy specyficzny rodzaj zaangażowania np. ankiety na InstaStories, zrzuty ekran czy reakcje w formie wizualnej.

Dla odbiorców krótkotrwałość równa się autentyczność. Takie komunikaty lepiej trafiają do odbiorców niż klasyczne reklamy. Treści znikają w ciągu 24h, dlatego użytkownicy chętniej je odtwarzają i zdecydowanie częściej wchodzą z nimi w interakcję, niż w przypadku standardowych treści.

To wszystkie trendy 2018?

Nie, to nie wszystko! Wiele innych trendów z lat poprzednich będzie miała się dobrze w roku 2018, jednak według moich obserwacji będą miały one o wiele mniejszy wypływ niż te, które wymieniłam powyżej, będzie to np. personalizacja contentu, sfokusowanie treści na Pokoleniu Z czy mobile first.

A Wy jak uważacie? Jakie trendy zrewolucjonizują media społecznościowe w 2018? Co nas zaskoczy, a co rozczaruje w nadchodzącym roku? Piszcie!