lifestyle

TOP 3 – najlepsze książki 2016 roku!

Rok się powoli kończy, dlatego postanowiłam się z Tobą podzielić moim TOP 3, czyli książkami, które wpadły mi w ręce w 2016 roku i podbiły moje serce. Uprzedzam – nie znajdziesz tutaj romansów czy powieści historycznych, a pozycje książkowe z e-marketingu, e-commerce i SEM. Zapraszam na moje TOP 3 – najlepsze książki 2016 roku!

1. Digital Business i E-Commerce Management

najlepsze książki 2016 | książka 1 | granos.pl

Zdecydowanie najgrubsza publikacja, jaką do tej pory miałam w rękach. Formatem przypomina starą, dobrą książkę telefoniczną – serio! Ta pozycja przeznaczona jest dla osób, które mają sporo czasu na zgłębianie wiedzy z zakresu digital business i e-commerce, bo stron jest prawie 700. Jeśli spadnie z półki, może nabić niemałego guza. 🙂

Na kilkuset stronach znajdziesz wytłumaczenie najważniejszych pojęć, case study, tabele, wykresy, a także ćwiczenia do rozwiązania. Publikacja ta polecana jest zarówno wykładowcom akademickim, jak i studentom.

Książka została podzielona w sposób intuicyjny. Przed każdym rozdziałem znajduje się lista tematów, które zostaną poruszone oraz kod QR, dzięki któremu uzyskasz dostęp do zaktualizowanych treści, które znajdują się w internecie. Wprowadzono wiele kolorów, które pozwalają wyróżnić poszczególne informacje na stronie. Dla szybszego zrozumienia czytanych treści na marginesach wyjaśnione zostały zagadnienia używane w tekście.

Cena Digital Business i E-Commerce Management nie ukrywajmy, nie jest niska, ale uwierz mi, jeśli interesuje Cię ta tematyka lub chcesz nauczyć się czegoś nowego, naprawdę warto zainwestować w tę publikację. Na chwilę obecną nie ma lepszej na rynku.

2. E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy

najlepsze książki 2016 | książka 2 | granos.pl

Kolejny branżowy must have. Ta książka będzie idealna, jeśli chcesz wejść w świat e-marketingu i dobrze się w nim odnaleźć. Dzięki niej poznasz aktualne trendy i dowiesz się między innymi: czym jest Marketing 3.0, dokąd zmierzają media społecznościowe i jak stworzyć skuteczną kampanię e-mail marketingową.

Łatwy język nawet dla osób zupełnie niezwiązanych z branżą. Liczne przykłady i wykresy idealnie uzupełniają wiedzę przekazaną w tej publikacji. Wypunktowania pozwalają wyeliminować zanurzenie zbyt długim, ciągłym tekstem. Wartościowa lektura na wiele godzin.

3. Twoja Firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię w AdWords

najlepsze książki 2016 | książka 3 | granos.pl

Ostatnia i najcieńsza pozycja, ale niemniej wartościowa od pozostałych. Kupiłam ją na początku roku, gdy po raz pierwszy musiałam stanąć oko w oko ze stworzeniem kampanii AdWords od A do Z. Ponieważ do każdego zadania podchodzę ambitnie i z pełnym profesjonalizmem, musiałam, naprawdę musiałam kupić książkę, która wprowadzi mnie w tę tajemną sztukę.

W sumie w mojej ręce wpadły dwie pozycje, wagi drugiej oczywiście nie umniejszam, ale jednak ta, o której teraz Ci piszę, lepiej ukazała interesujące mnie zagadnienie. Śmiało można nazwać ją papierowy tutorialem, bo wiele czynności pokazanych jest krok po kroku, bardzo szczegółowo.

Polecam Ci tę książkę, jeśli chcesz poznać AdWords od podszewki. Z nią będzie Ci o wiele łatwiej wejść w świat reklamy Google i osiągnąć założone w kampaniach cele.

Gdzie kupuję książki?

Bonito.pl! Ogromny wybór, a co najważniejsze – atrakcyjne ceny. Nawet na promocjach, na stronach wydawnictw trudno trafić na lepsze. Mieszkam we Wrocławiu, dlatego mam też możliwość osobistego odbioru i uniknięcia opłaty za przesyłkę. Na książki czeka się o wiele krócej niż na przykład w jeden z najpopularniejszych w Polsce księgarni. Dlatego, jeśli dużo czytasz i lubisz kupować książki, to Bonito pozwoli Ci sporo zaoszczędzić. (W razie jakichkolwiek wątpliwości – post nie jest sponsorowany.)

Do książek, o których Ci opowiedziałam, wrócę pewnie nieraz, bo wiedza w nich zawarta warta jest utrwalenia. Dlatego, jeśli zastanawiasz się nad zakupem, którejś z nich – powiem Ci, że to będzie dobra inwestycja 🙂

  • Ostatnia pozycja mnie bardzo zainteresowała… Możliwe, że niedługo będę zajmować się tworzeniem kampanii AdWords, więc taka dawka wiedzy by mi się przydała.

    • Ta książka jest naprawdę świetna dla osób, które startują w tym temacie 🙂
      Mogę Ci jeszcze polecić: AdWord 360 – Katalog skutecznych kampanii (Paulina Wiktorska) – znajdziesz tam wiele ciekawych case’ów 😉

  • To wiem, co muszę znaleźć i będę czytać. E marketing mam już na swojej liście:)

  • Bardzo mnie zaciekawiła ta druga pozycja. Ostatnio coraz bardziej kręcą mnie takie tematy 😉

    • Jeśli chcesz się wgłębić w temat e-marketingu, to uważam, że lepszej książki na rynku nie znajdziesz 😉

  • Ostatnia pozycja bardzo ciekawa. Coraz bardziej motywujesz mnie do zmian w moim życiu blogowym z samego publikowania na analizowanie i skuteczne reklamowanie się w sieci. Muszę w końcu wziąć się za połączenie stron, a potem ostro do roboty 🙂

    • Cieszę się bardzo, że Cię motywuję do zmian 🙂 Będę trzymać mocno kciuki, żeby wszystko poszło tak, jak tego chcesz 🙂

      • Trochę się boję wyceny takiej strony. Nie wiem na razie również czy pozostać na blogspocie, czy przejść na wordpressa i wykupić hosting na OVH. Nie chciałabym utracić komentarzy i statystyk, tylko je połączyć jeżeli to możliwe. Po prostu nie wiem jak to ugryźć. A potem zajmę się zgłębianiem tajników SEO, bo to u mnie bardzo kuleje, a nawet całkowicie leży i ogólnie ruszę z promocją. Przeraża mnie jednak to, że nie znam nikogo, kto łączy i tworzy strony, a firmy za takie usługi życzą sobie kwoty, na które aktualnie mnie nie stać. Do tej pory wszystko sama ogarniałam, ale to już ponad moje możliwości. Ty masz na jakiej platformie bloga, jeśli mogę spytać?

        • Mój blog stoi na WordPressie i od początku tam był, dlatego nie bardzo mogę Ci pomóc w tej kwestii. 🙁 Ostatnio miałam mały problem z blogiem i niestety wiem jakie stawki mają informatycy/programiści.
          Może jak dobrze poszukasz to w swoim bliskim otoczeniu, znajdziesz speca, który z dobroci serca Ci pomoże 😉

          • Chyba tak zrobię. Mi blogger odpowiada, przynajmniej na razie na wordpressa nie zamierzam się przenosić. Dzięki za odpowiedź 🙂 Wesołych i Zdrowych Świąt Dominika 🙂

          • Dziękuję Ci bardzo ;* I wzajemnie ( z małym opóźnieniem, ale kilka dni byłam offline) 🙂

          • Jak większość 🙂

  • Krystyna Polek

    książki widać że naprawdę przydatne, muszę się skusić bo lubię przydatne poradniki 🙂

  • dzięki za polecenie tych kilku pozycji!
    nawet nie wiedziałam o ich istnieniu! ale wstyd:P

    • Nie ma za co 🙂 Dwie pierwsze pozycje wyszły w połowie roku i nie były jakoś mocno promowane, dlatego w cale nie dziwie się, że o nich nie wiedziałaś 😉

  • Z doświadczenia wiem, że tona księgarni ma dobre ceny i spory wybór, jeśli o internetowe chodzi 😀 Jak chce zamawiać zwykle sprawdzam po prostu gdzie mi najtaniej wyjdzie. Z Bonito akurat jeszcze nigdy nie brałam.
    Co do samych książek: nie czuje się w tym momencie zainteresowana tematem. Jeśli to się zmieni, może sobie o nich przypomnę, ale na razie katuje książki o dziennikarstwie [bo studia] i ekonomii [bo mam na półce] XD

    • Które pozycje z dziennikarstwa możesz polecić? 🙂

      • Z bardziej „naukowych” – „Biblię Dziennikarstwa”, bo tam jest właściwie wszystko opisane w bardzo fajny sposób. W końcu stworzona jest przez dziennikarzy, nie naukowców.
        Z tym, że obecnie męczę przede wszystkim reportaże. Skończyłam Kapuańskiego, którego lubię już w sumie od gimnazjum, teraz czeka mnie jakaś książka Tochmana.

  • Pozycje bardzo ciekawe. Poszerzanie wiedzy z tego zakresu zawsze jest cenną inwestycją swojego czasu. Do tej pory nie miałam okazji nic takiego czytać, ale chyba czas najwyższy spróbować. 🙂

    • Wszystkie napisane są przystępny, językiem, dlatego jeśli chcesz zacząć swoją przygodę z literaturą branżową, to gorąco je polecam 😉