reklama

Sposoby walki z hejtem – kampanie społeczne

Hejt jest zjawiskiem coraz bardziej widocznym, a kampanie społeczne mają uświadamiać, edukować przestępców oraz ofiary cyberprzemocy.

Poziom agresji i nienawiści w internecie jest coraz większy. Internauci nie przebierają w słowach. Podczas „wylewania wiadra pomyj” nie biorą pod uwagę uczuć innego człowieka. W związku z drastycznie nasilającym się zjawiskiem powstają kolejne kampanie społeczne.

Hejt STOP

HejtSTOP – świetna kampania społeczna, której celem jest walka z hejtem. „A jeśli kiedyś nazwą tak Twoje dziecko” – kampania uważana jest za bardzo kontrowersyjną. W sposób bardzo wyraźny zwraca uwagę na problem mowy nienawiści. Poniżej zdjęcia wykorzystane w kampanii.

kampanie społeczne - hejtstop

Źródło: www.hejtstop.pl

Twórcy kampanii zadbali o to, żeby powyższe zdjęcia dotarły do jak największej liczby odbiorców, dlatego można było je zobaczyć nie tylko w internecie, ale również w prasie czy na billboardach. Hejterzy są „twórczy” i ma się wrażenie, że prześcigają się w wymyślaniu nowych obelżywych określeń wobec innych osób.

YouToube przeciw cyberprzemocy

Przeciw hejterom w sieci wystąpiły popularne YouTuberki z kanałów: Szparagi, Red Lipstick Monster, Mówiąc Inaczej i Lisie Piekło. Dziewczyny ukazały wylewający się wśród hejterów szowinizm i agresję.

W utworze sugerują, że hejterzy to przede wszystkim nastolatkowie. Podkreślają ich brak pewności siebie i brak zasad. YouTuberki dokładnie wiedzą, że hejt bierze się z zazdrości. Ich oprawców boli, że zarabiają na swojej pasji. W utworze cytują jeden z komentarzy, który znalazły pod swoimi filmem – Wypad do kuchni!. Jest on idealny dowodem na to, że mężczyźni, szczególnie ci młodzi, uważają, że prawo do samorealizacji czy sukcesu mają tylko oni.

Tego typu produkcje ukazują skalę problemu, nie są to typowe kampanie społeczne, ale ogromna liczba wyświetleń świadczy o zainteresowaniu tematem i o tym, że YouTubetki trafiły w sedno!

Wszyscy tworzymy internety

Z hejtem może walczyć każdy z nas. Zacznijmy od swoich stron www. Wystarczy utworzyć regulamin bloga lub innej strony, w który należy zawrzeć informację o tym, co będzie działo się z wulgarnymi i napastliwymi komentarzami. Moderowanie wpisów pomoże zachować „czystość” strony, żaden z użytkowników nie lubi stron pełnych hejtu. Czytelnik lubi czuć się dobrze. Nie chce marnować swojego czasu na stronach przepełnionych mową nienawiści. Takie strony odnotowują większy współczynnik odrzuceń w Google Analytics.