e-marketing social media

Social media marketing – rób to lepiej!

Dlaczego social media marketing jest tak ważny? Ponieważ media społecznościowe to miejsce, w którym Twoi fani, czytelnicy czy klienci, spędzają sporo swojego czasu. Ostatnio podawałam Ci 8 najczęściej popełnianych błędów social media marketingu, a dziś przedstawię kilka zasad, które pomogą Ci lepiej to wszystko zrozumieć i przestać działać po omacku.

Wybierz kanał!

Chcesz dobrze wybrać kanał do komunikacji? Sprawdź, kto go używa! To nic trudnego. Pomogą Ci w tym, na przykład comiesięczne raporty Sotrendera.

Przeglądając raport lipcowy Fanpage Trends, mój wzrok powędrował do rozdziału o blogach. I już wiem, że w tej branży zdecydowanie dominują panie.

Facebook | social media marketing | granos.pl

Demografia branży – blogi (źródło: Raport Sotrender „Fanpage Trends 07.2016”,
dostęp: 07.09.2016 r.)

Facebook to przecież niejedyny kanał. Dlatego na dole przedstawiam Ci krótką charakterystykę kilku portali społecznościowych. Ty zdecydujesz, które będą dla Ciebie najlepsze.

Instagram – sprawdza się, szczególnie że obecnie więcej oglądamy, niż czytamy. Jak w przypadku innych mediów społecznościowych, tak i tu istotna jest regularność komunikacji. Pamiętaj, że liczy się jakość nie ilość. Profil z dobrej jakości, ciekawymi zdjęciami będzie częściej i chętniej odwiedzany.

Twitter – z tej platformy w Polsce korzystają głównie celebryci, politycy, dziennikarze i… blogerzy. Jego główną zaletą jest szybkość przekazywania informacji. Wszystkie tweety „dzieją się” tu i teraz. Komunikacja jest specyficzna, bo całość przekazu musi zmieścić się w 140 znakach.

LinkedIn –  tutaj stworzysz swój profesjonalny profil zawodowy. Posiadanie konta na tym portalu ułatwi kontakt z Tobą. Istotne jest, żeby regularnie aktualizować dane.

Działaj tak, jak działaj najlepsi

Jeśli tak, jak ja przeanalizowałeś raporty od Sotrender, wiesz już, kim są ci najlepsi! Już wiesz, kto świetnie angażuje swoich fanów, dba o nich i pisze wartościowe posty. Obserwuj ich! Niech staną się Twoim wzorem i inspiracją. Tylko pamiętaj: nie kopiuj – obserwuj!

Słuchaj fanów!

Na portalach społecznościowych bardzo chętnie wyrażają swoje opinie na różne tematy. Zebrane w ten sposób informacje pozwolą Ci dowiedzieć się więcej niż z niejednej przeprowadzonej ankiety czy raportu.

Gromadź o nich wiedzę i analizuj. Reaguj na uwagi i wprowadzaj je w życie. Taki sposób działania zwiększy zaufanie fanów w stosunku do Ciebie. Pokaż, że o nich dbasz. Niektórzy sami nie powiedzą, co im się nie podoba – zapytaj! Ten niewielki gest z Twojej strony może wiele zmienić.

Dobrze prowadzony social media marketing zaowocuje w późniejszych etapach rozwoju Twojej marki, nieważne czy jest to blog, czy sklep internetowy. Dbaj o swoich odbiorców tak, jak sam chciałbyś, aby dbano o Ciebie.

 

Wpis był dość długi, mam nadzieje, że Cię nie zanudziłam. Jeśli zależy Ci na poznaniu szczegółowej charakterystyki mediów społecznościowych, to zapraszam Cię do śledzenia mojego bloga, bo już niebawem pojawi się wpis poświęcony wyłączenie portalom social media.

  • Przydatne wskazówki. Obserwowanie innych i słuchanie fanów to istotne czynniki dbania o rozwój i komunikację w social media.

    • Trzeba pamiętać, że media społecznościowe właśnie to różni od prasy czy telewizji, że możemy wchodzić w interakcję 🙂

  • Wszystko prawda 😉

  • Ostatnio po omacku działam na FB. O ile instagram jest dla mnie bardziej intulicyjny i sprzyja wspomnianym interakcją, o tyle FB przestał spełniać tę funkcje… Nie wiem czy tylko ja mam takie odczucie i problem z dotarciem do odbiorcy, interakcją przy wpisach?

    • Instagram o tyle ułatwia sprawę, że tam świetnie swoją rolę spełniają #, które poniekąd sortuj informacje. Na FB niby też się je stosuje, szału nie ma.
      W dotarciu może pomóc Ci dokładne poznanie odbiorców Twojego bloga i śledzenie trendów w komunikacji w social media 🙂

      • Tak właśnie planuję – zostać u Ciebie na dłużej 🙂 Od niedawna wróciłam do blogosfery i marki na poważnie i zawodowo, więc krok po kroku będę wspinać się do przodu. Dziękuję za poradę 🙂

  • Właśnie jestem na etapie rozmyślania, na jakich portalach się skupić. Chcąc dawać wartościowe treści i mając kilka portali, brakuje mi czasu na życie momentami.

    • To na pewno przyda Ci się wpis, który aktualnie jest w przygotowaniu. Dokładniej scharakteryzuję w nim media społecznościowe. Mam nadzieje, że pomoże Ci odnaleźć najlepsze kanały dotarcia do czytelników 🙂

  • Podpisuję się pod tym rękami i nogami 🙂 Działanie zgodnie z planem, inspiracja i oczywiście rozmowa, dialog z fanami 🙂 Cieszę się, że zwracasz na takie rzeczy uwagę. Pozdrawiam 🙂

    • Zwracam na to uwagę, ponieważ w tym wszystkim nie możemy zapomnieć o najwazniejszym – o fanach, czytelnika. Przecież to właśnie dla nich piszemy 🙂

  • Ja nie mam czasu i cierpliwości, by być na większej ilości portali, więc stawiam na fb 🙂

    • Polecam jeszcze zastanowić się nad Instagramem. Dobrze prowadzony generuje spory ruch na stronie 😉

      • Jakoś nie umiem się do niego przekonać, choć wiele osób mnie namawia.