Social media marketing – rób to lepiej!

Social media marketing – rób to lepiej!

Dlaczego social media marketing jest tak ważny? Ponieważ media społecznościowe to miejsce, w którym Twoi fani, czytelnicy czy klienci, spędzają sporo swojego czasu. Ostatnio podawałam Ci 8 najczęściej popełnianych błędów social media marketingu, a dziś przedstawię kilka zasad, które pomogą Ci lepiej to wszystko zrozumieć i przestać działać po omacku.

Wybierz kanał!

Chcesz dobrze wybrać kanał do komunikacji? Sprawdź, kto go używa! To nic trudnego. Pomogą Ci w tym, na przykład comiesięczne raporty Sotrendera.

Przeglądając raport lipcowy Fanpage Trends, mój wzrok powędrował do rozdziału o blogach. I już wiem, że w tej branży zdecydowanie dominują panie.

Facebook | social media marketing | granos.pl

Demografia branży – blogi (źródło: Raport Sotrender „Fanpage Trends 07.2016”,
dostęp: 07.09.2016 r.)

Facebook to przecież niejedyny kanał. Dlatego na dole przedstawiam Ci krótką charakterystykę kilku portali społecznościowych. Ty zdecydujesz, które będą dla Ciebie najlepsze.

Instagram – sprawdza się, szczególnie że obecnie więcej oglądamy, niż czytamy. Jak w przypadku innych mediów społecznościowych, tak i tu istotna jest regularność komunikacji. Pamiętaj, że liczy się jakość nie ilość. Profil z dobrej jakości, ciekawymi zdjęciami będzie częściej i chętniej odwiedzany.

Twitter – z tej platformy w Polsce korzystają głównie celebryci, politycy, dziennikarze i… blogerzy. Jego główną zaletą jest szybkość przekazywania informacji. Wszystkie tweety „dzieją się” tu i teraz. Komunikacja jest specyficzna, bo całość przekazu musi zmieścić się w 140 znakach.

LinkedIn –  tutaj stworzysz swój profesjonalny profil zawodowy. Posiadanie konta na tym portalu ułatwi kontakt z Tobą. Istotne jest, żeby regularnie aktualizować dane.

Działaj tak, jak działaj najlepsi

Jeśli tak, jak ja przeanalizowałeś raporty od Sotrender, wiesz już, kim są ci najlepsi! Już wiesz, kto świetnie angażuje swoich fanów, dba o nich i pisze wartościowe posty. Obserwuj ich! Niech staną się Twoim wzorem i inspiracją. Tylko pamiętaj: nie kopiuj – obserwuj!

Słuchaj fanów!

Na portalach społecznościowych bardzo chętnie wyrażają swoje opinie na różne tematy. Zebrane w ten sposób informacje pozwolą Ci dowiedzieć się więcej niż z niejednej przeprowadzonej ankiety czy raportu.

Gromadź o nich wiedzę i analizuj. Reaguj na uwagi i wprowadzaj je w życie. Taki sposób działania zwiększy zaufanie fanów w stosunku do Ciebie. Pokaż, że o nich dbasz. Niektórzy sami nie powiedzą, co im się nie podoba – zapytaj! Ten niewielki gest z Twojej strony może wiele zmienić.

Dobrze prowadzony social media marketing zaowocuje w późniejszych etapach rozwoju Twojej marki, nieważne czy jest to blog, czy sklep internetowy. Dbaj o swoich odbiorców tak, jak sam chciałbyś, aby dbano o Ciebie.

 

Wpis był dość długi, mam nadzieje, że Cię nie zanudziłam. Jeśli zależy Ci na poznaniu szczegółowej charakterystyki mediów społecznościowych, to zapraszam Cię do śledzenia mojego bloga, bo już niebawem pojawi się wpis poświęcony wyłączenie portalom social media.