SEO dla początkujących – co daje skuteczne pozycjonowanie strony?

SEO dla początkujących – co daje skuteczne pozycjonowanie strony?

Co daje skuteczne pozycjonowanie strony? Odpowiedź jest prosta: wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. A po co komu tak „wysoka pozycja”? Właśnie dziś Ci o tym opowiem i mam nadzieję, że jednocześnie przekonam Cię do zainwestowania czasu w promocję Twojej strony w sieci.

Wzrost liczby odwiedzin

Kiedy szukasz czegoś w Google, rzadko zaglądasz na drugą i kolejną stronę wyszukiwania, prawda? Nie tylko Ty tak robisz. Większość internautów odnajduje interesujące ich treści na pierwsze stronie i nie zagląda już na kolejne. Właśnie, dlatego powinieneś dążyć do tego, aby Twoja strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

W licznych badaniach stwierdzono, że największą liczbę wejść odnotowują strony, które znajdują się na pierwszych trzech pozycjach. Dlatego skuteczne pozycjonowanie strony ma istotny wpływ na liczbę odwiedzin Twojej witryny i rozpoznawalność Twojej marki w internecie.

Wzrost zysków

Jeśli Twoja strona ma charakter komercyjny, to wzrost liczby odwiedziny wynikający ze skutecznego pozycjonowania może wpłynąć na realny wzrost zysków płynących z witryny. Istnieje wiele możliwości monetyzowania strony, oto kilka z nich:

1. Sprzedaż – to nie tylko sprzedawanie komuś konkretnego produktu. W internecie możesz także sprzedawać swoją wiedzę, kursy, szkolenia, ebooki itd.

2. Powierzchnia reklamowa – to jeden z najpopularniejszych sposobów na zarabianie w internecie. Strona z dużą liczbą unikalnych użytkowników ma szansę na sprzedanie powierzchni reklamowej nawet za kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie!

3. Reklama kontekstowa – najbardziej popularny program reklamy kontekstowej należy do Google – Google AdSense. To narzędzie pozwala na wyświetlanie reklam w Twojej witrynie – zgodnych z jej tematyką i zainteresowaniami użytkowników.

4. Programy partnerskie – zazwyczaj korzystają z modelu CPA, czyli zarabiasz w momencie, w którym użytkownik wykona określoną czynność na stronie partnera, np. kupi konkretny produkt czy zapisze się do newslettera.

Pozycjonujesz swoją stronę? Nie zapomni o:
  • wysokiej zawartości merytorycznej strony,
  • zwięzłej formuje,
  • zrozumiałym i prostym języku.

I najważniejsze: zawsze pamiętaj, że tworzysz dla ludzi, nie dla robotów wyszukiwarek!

To był ostatni tekst z serii „SEO dla początkujących”. Mam nadzieje, że udało mi się rozjaśnić w Twojej głowie, czym jest skuteczne pozycjonowanie strony i już nie będzie to stanowiło dla Ciebie najmniejszego problemu 😉