poradniki SEO/pozycjonowanie

SEO dla początkujących – co daje skuteczne pozycjonowanie strony?

Co daje skuteczne pozycjonowanie strony? Odpowiedź jest prosta: wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. A po co komu tak „wysoka pozycja”? Właśnie dziś Ci o tym opowiem i mam nadzieję, że jednocześnie przekonam Cię do zainwestowania czasu w promocję Twojej strony w sieci.

Wzrost liczby odwiedzin

Kiedy szukasz czegoś w Google, rzadko zaglądasz na drugą i kolejną stronę wyszukiwania, prawda? Nie tylko Ty tak robisz. Większość internautów odnajduje interesujące ich treści na pierwsze stronie i nie zagląda już na kolejne. Właśnie, dlatego powinieneś dążyć do tego, aby Twoja strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

W licznych badaniach stwierdzono, że największą liczbę wejść odnotowują strony, które znajdują się na pierwszych trzech pozycjach. Dlatego skuteczne pozycjonowanie strony ma istotny wpływ na liczbę odwiedzin Twojej witryny i rozpoznawalność Twojej marki w internecie.

Wzrost zysków

Jeśli Twoja strona ma charakter komercyjny, to wzrost liczby odwiedziny wynikający ze skutecznego pozycjonowania może wpłynąć na realny wzrost zysków płynących z witryny. Istnieje wiele możliwości monetyzowania strony, oto kilka z nich:

1. Sprzedaż – to nie tylko sprzedawanie komuś konkretnego produktu. W internecie możesz także sprzedawać swoją wiedzę, kursy, szkolenia, ebooki itd.

2. Powierzchnia reklamowa – to jeden z najpopularniejszych sposobów na zarabianie w internecie. Strona z dużą liczbą unikalnych użytkowników ma szansę na sprzedanie powierzchni reklamowej nawet za kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie!

3. Reklama kontekstowa – najbardziej popularny program reklamy kontekstowej należy do Google – Google AdSense. To narzędzie pozwala na wyświetlanie reklam w Twojej witrynie – zgodnych z jej tematyką i zainteresowaniami użytkowników.

4. Programy partnerskie – zazwyczaj korzystają z modelu CPA, czyli zarabiasz w momencie, w którym użytkownik wykona określoną czynność na stronie partnera, np. kupi konkretny produkt czy zapisze się do newslettera.

Pozycjonujesz swoją stronę? Nie zapomni o:
  • wysokiej zawartości merytorycznej strony,
  • zwięzłej formuje,
  • zrozumiałym i prostym języku.

I najważniejsze: zawsze pamiętaj, że tworzysz dla ludzi, nie dla robotów wyszukiwarek!

To był ostatni tekst z serii „SEO dla początkujących”. Mam nadzieje, że udało mi się rozjaśnić w Twojej głowie, czym jest skuteczne pozycjonowanie strony i już nie będzie to stanowiło dla Ciebie najmniejszego problemu 😉

  • Pozycjonowanie strony jest ważne, a podstawy nie są wcale takie trudne. Jasno, zwięźle i na temat u Ciebie. Trzeba tylko pamiętać, że pozycjonowanie uruchamia często sztuczny ruch, który w przypadku blogów czasem działa mocno na niekorzyść 🙂

    • Sztuczny? Jeśli będziesz stronę pozycjonowała na frazy, które ściśle wiążą się z Twoim blogiem unikniesz tego problemu.
      Ja taki zależność zauważyłam w przypadku reklam: źle dobrane słowa kluczowe do kampanii, które wywołały spory ruch, ale w żaden sposób nieprzełożyły się na sprzedaż.

      • Nie do końca tak jest, że jeśli frazy są trafione, to ruch jest odpowiedni. To, że ktoś wszedł, to jest jeden temat. Drugi temat to współczynnik odrzuceń, a co za tym idzie – czas spędzany na stronie. Bardzo często wypozycjonowane witryny mają dużo odwiedzin, ale też wysoki współczynnik odrzuceń i o tę sztuczność mi chodziło. Ma to swoje plusy w perspektywie nawiązywania współpracy i pokazywania liczby odsłon. Jednak w perspektywie budowania marki i relacji z odbiorcami, już niekoniecznie.

        • Widziała statystyki portali, które pozycjonowane były na bardzo dobrze dopasowane frazy, a współczynnik odrzuceń był niski w stosunku do liczby UU.

          • Nie powiedziałam, że jedno wyklucza drugie. Powiedziałam, że w przypadku blogów bywa z tym różnie, ponieważ też takie statystyki widziałam. Więc nie jest to temat 1:1, jest on elastyczny 🙂

          • Nie tylko w przypadku blogów może się tak zdarzyć. Większe portale też można wypozycjonować w nieprawidłowy sposób i bardzo im zaszkodzić, mimo ich dużego potencjału.

          • To prawda, dlatego nie tak rzadko zdarza mi się w pracy słyszeć: „Mam tak dobrze wypozycjonowaną stronę, że mam bardzo dużo wejść, ale mały efekt – dlaczego?”.

          • Ale na to, co opisałaś wpływ może mieć wiele, wiele innych czynników 🙂

  • Udało mi się w ostatnim wpisie mieć wszystkie zielone punkciki we wtyczce SEO. Dzięki za rady!

  • właśnie zastanawiam się nad przejściem z blogiem na własną domenę. jedyne, co mnie powstrzymuje to właśnie niektóre wpisy, które udało się nieźle wypozycjonować i przyciągają czytelników na bloga. po zmianie domeny zapewne wszystko to pójdzie na marne… 🙁

    • Nie wiem, czy tej sprawy nie rozwiązałyby dobrze zrobione przekierowanie. Jednak to już jest kwesta techniczna. Ale wydaje mi się, że jest to problem do rozwiązania, ale z pomocą specjalisty informatyka/programisty 🙂

  • Hej! Chyba w złej kolejności zaczęłam czytać serię o SEO, musze nadrobić i wyszukać wcześniejsze wpisy u Ciebie :). Co do samego SEO – kiedyś mogło dla mnie po prostu nie istnieć, teraz przykładam do niego większą uwagę skoro poznałam moc tego narzędzia. Bardzo fajna seria, bardzo lekko i miło czyta sie takie wpisy, a ile dobrego można jeszcze wynieść- to lubię!

  • Co prawda, to prawda!

  • A jaka jest Twoja opinia, lepiej samemu zająć się SEO, czy zlecić to jakiejś firmie? Nie wiem, czy warto w ogóle inwestować w taką usługę?

    • Aniu, wszystko zależy 🙂 Na potrzeby bloga, warto poznać klilka sztuczek związanych z pozycjonowaniem. Ale gdy w grę wchodzi np. e-commerce z bardzo konkurencyjnej branży, a jego właściciel nie ma zielonego pojęcia o SEO – powinien zwrócić się do profesjonalistów. Jednak zanim to zrobi, dobrze, żeby przeprowadził rzetelny research, bo wiele z firm to tacy „specjaliści”, którzy zamiast pomoc tylko zaszkodzą 🙂