Skuteczna komunikacja w social media

Skuteczna komunikacja w social media

Skuteczna komunikacja w social media to odpowiedź na pytanie: Co zrobić, aby komunikat miał większą siłę dotarcia i był bardziej skuteczny? Dziś powiem Wam jak to zrobić, jak stworzyć wpis idealny w trzech najpopularniejszych portalach społecznościowych-Facebook, Twitter i Instagram. Zapraszam do lektury!

Facebook

Skuteczna komunikacja w social media - facebook

 

#1 – Twórz pozytywne treści–Pomagaj, inspiruj i …rozbudź swoich użytkowników! Właśnie te treści najlepiej angażują.

#2 – Nie zapomnij o linku!–Upewnij się, że dodałeś poprawny link do Twojej strony. Jest za długi? Skróć go za pomocą bitly.com . Umieszczenie linku spowoduje zwiększenie klikalności.

#3 – Bądź „mobilnie przyjazny”–Pamiętaj, żeby grafika użyta do postu była odpowiednio dobrana, tak aby poprawnie wyświetliła się użytkownikom telefonów i tabletów, których z miesiąca na miesiąc jest coraz więcej. Potrzebujesz ciekawych grafik? Stwórz je na canva.com.

#4 – Bądź dostępny–pamiętaj, że publiczność jest aktywna nie tylko od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16. Dlatego poświęć swojemu internetowemu wizerunkowi więcej czasu. Zaowocuje to większym zaangażowaniem ze strony użytkowników i przywiązaniem do marki.

#5 – Zaangażuj użytkownika–nie tylko post przyciąga uwagę użytkowników, ale Twoje odpowiedzi na komentarze również.

#6 – Nie zapomnij o grafice-nic nie powoduje takiego wzrostu zaangażowania jak użycie obrazu w poście. Dobrze dobrany obraz kusi i przyciąga. 😀

#7 – Dostarcz informację!–najatrakcyjniejsze treści to te, które COŚ oferują, ale nie ujawniają od razu wszystkiego przed użytkownikiem, wtedy chętniej kliknie w podany link.

Częstotliwość komunikatu-Komunikuj od 5 do 10 razy w tygodniu, pod warunkiem, że jesteś dynamiczną marką. Pamiętaj jednak, że liczy się jakość nie ilość. 😉

Twitter

Skuteczna komunikacja w social media - Twitter

#1 – Call to action–czy trzeba coś więcej mówić? 🙂

#2 – Interpunkcja też jest ważna–Unikaj skrótów! Wiem, że liczba znaków jest ograniczona, ale jak to mówią dla chcącego nic trudnego.

#3 – Skróć URL–….i znów ta ograniczona liczba znaków, ale jest bitly.com.

#4 – Zadbaj o formę tekstu–do angażowania widzów stosuj pytania, podawaj fakty i konkretne dane, dzięki temu możesz liczyć na zaangażowanie widzów i retweety. 🙂

#5 – Wspominaj–wspominaj osoby, angażując je tym samym do „współpracy” z Tobą. Zabieg pomocny w zwiększeniu zasięgu.

#6 – Retweet–retweetuj treści przydatne dla Twoich obserwatorów. Gdy ktoś zretweetuje Twój post – podziękuj! 🙂

Kilka słów o # – znaczek szczególnie ważny dla właścicieli małych biznesów. Dobrze „zrobiony” jest dla nich dobrą formą nieodpłatnej reklamy. Post z dobrze dobranymi hashtagami dotrze do odpowiedniej grupy odbiorców. Ale pamiętaj – NIE NADUŻYWAJ – tu też działa zasada „co za dużo to niezdrowo”. Hashtagu możesz użyć nie tylko na końcu wpisu, ale w dowolnym jego fragmencie.
PAMIĘTAJ ! Hashtagi „nie działają” tak jak powinny, gdy Twój profil jest prywatny!

Instagram

Skuteczna komunikacja w social media - Instagram

#1 – Taguj ludzi i brandy–oczywiście, jeśli mają coś wspólnego z umieszczoną przez Ciebie treścią. ;D Pomaga to zaangażować nie tylko otagowanych, ale zainteresować treścią również ich fanów. Taguj za pomocą @ np. @granos.pl

#2 – Używaj hashtagów–hashtagi pomogą odnaleźć zainteresowanym Twoją treść. Jest to także dobra metoda na zdobycie nowych obserwatorów.

#3 – Postaraj się–zdjęcie powinno przyciągać wzrok. Masz blog kulinarny? Podaj jedzenie na czystym i nieotłuczonym talerzu. Jak widzą Twoje zdjęcia, tak Cię piszą. A chyba chcesz wypaść jak najlepiej? 😉

#4 – Dużo czerwieni!–dowiedziono, że obrazy, w których jest dużo czerwonych lub pomarańczowych elementów, budzą większe zainteresowanie użytkowników.

Częstotliwość komunikatu–dopuszczalne nawet 2-3 komunikaty dziennie! Instagram to jedno z bardziej dynamicznych mediów.

Wpis był dla Was przydatny? Jeśli chcecie więcej tego typu wpisów, piszcie śmiało 😉

See you!