poradniki SEO/pozycjonowanie

SEO dla początkujących – optymalizacja treści

Skuteczne pozycjonowanie – czyli jakie? Jeśli dopiero zaczynasz tworzyć treści do internetu, zapewne już zadałeś sobie to pytanie. Specjalnie dla osób, które krok po kroku chciałyby nauczyć się pozycjonowania stworzyłam cykl wpisów SEO dla początkujących. Pierwszym tematem, który poruszę to optymalizacja treści.

SEO czyli co?

SEO – Search Engine Optimization – to szereg działań mający na celu zoptymalizowanie strony pod kątem wyszukiwania. Dobrze dostosowana witryna jest w stanie osiągnąć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wytyczne, które Ci przedstawię dotyczą najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarki, czyli Google.

Optymalizacja treści

Na początku cyklu wpisów opowiem Ci, czym jest optymalizacja treści. Chodzą pogłoski, że współczynnik odrzuceń ma związek z jakością treści, jaką prezentujesz na stronie. Dlatego warto zadbać o to, żeby czytelnik pozostał na Twojej stronie jak najdłużej. Odpowiednio dopasuj treść zgodnie z poniższymi punktami.

1.Długość

Pisz dłuższe teksty! Najlepiej pozycjonują się te od 3 000 znaków w górę, jednak nie przekraczaj 10 000 znaków. Postaraj się wyczerpać temat. Opisz wszystko szczegółowo, tak żeby użytkownik czuł się usatysfakcjonowany, a roboty Googla uznają Twoją witrynę za bardziej wartościową.

2.Odpowiedni podział

Tekst zbity w blok nie zachęca użytkownika do zapoznania się z tekstem.

  • wypunktuj treści, na które warto zwrócić uwagę,
  • wytłuść słowa-klucze,
  • dodaj ciekawą grafikę,
  • twórz krótkie akapity.

Więcej o cechach dobrego tekstu przeczytasz w jednym z moich poprzednich wpisó: 6 zasad webwritingu, czyli jak pisać do internetu.

Miałeś wenę i stworzyłeś długi wpis? Użyj nagłówków! Odpowiednio dobrane pomagają nadać fragmentom tekstów odpowiedni priorytet w kodzie html. Dobrze oznaczone nagłówki odczytywane są odpowiednio przez Google.

  • H1 – tytuł postu (w WordPressie nagłówek każdego postu automatycznie zyskuje atrybut H1).
  • H2 lub H3 – podtytuły.

3.Unikalność i atrakcyjność

Nie kopiuj treści! Nawet jeżeli recenzujesz jakiś produkt, staraj się nie kopiować opisu ze strony producenta. Powielony tekst umieszczony na Twojej stronie, może skończyć się banem ze strony Googla. Twoja witryna będzie ukrywana w wynikach wyszukiwania.

4.Słowa kluczowe 

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe do swojego tekstu, pomogą Ci one w pozycjonowaniu strony. Gdzie je znaleźć? Pomoże Ci w tym Planner Słów kluczowych od Google.

Wpisz interesującą Cię frazę, i sprawdź wyniki wyszukiwania
optymalizacja treści | Granos.pl
Dzięki Plannerowi dowiesz się, ile osób zainteresowanych jest poszczególnymi frazami.

optymalizacja treści | granos.pl

Pamiętaj! Nie przesadzaj z powtarzaniem słów kluczowych w tekście, bo zostaną one uznane przez Google za spam.

Mam nadzieje, że po przeczytaniu tego tekstu wiesz już, czym jest optymalizacja treści i dlaczego jest taka ważna. A może chcesz coś dodać od mojej listy?

  • Dzięki za ten tekst. Jak raz dla mnie, początkującej blogerki 🙂

  • Dominika Dradrach

    Cześć 🙂 Fajny artykuł 🙂 Mam pytanie. Od jakiegoś czasu oglądam twojego bloga na telefonie wchodząc z linku z grupy na fb i za każdym razem przekierowuje mnie na jakąś stronę lub ściąganie aplikacji. Sprawdałam na innych blogach i nic takiego się nie dzieje. Zobacz u siebie czy nie masz jakiegoś wirusa, chyba że to tak specjalnie? Pozdrawiam 🙂

    • Cześć Dominiko 😉 Miło, że do mnie zaglądasz 🙂 Dzięki za zgłoszony problem. Wirus wykluczam – sprawdziłam strona czysta. Jeszcze z Ciekawości weszłam telefonie, na post umieszczony przeze mnie na grupie i przekierowało bez problemu na stronę. Jeszcze podpytam kilku osób czy im też tak się dzieje i w razie czego zasięgnę jakiejś fachowej porady 😉 A żebyś już więcej nie miała takich problemów, zachęcam do wchodzenia na stronę bezpośrednio lub przez mojego fanpage’a 🙂

    • Zauważyłam dokładnie ten sam problem dzisiaj.

      • A mogłabyś dla mnie zrobić sreenshota?

        • Dominiko i Paulino – dla pewności przed momentem przeskanowałam całą witrynę w kilku antywirusach i żaden z nich nie wykazał nawet najmniejszego wirusika. Tym bardziej jestem skołowana i nie wiem dlaczego takie cuda Wam wyskakują 🙁

        • Nie ma problemu, postaram się to zrobić choć strona przeładowuje się tak szybko, że nie wiem czy to uchwycę. Zaraz sprawdzę 🙂

        • chyba wiem gdzie leży problem. Ktoś ma taką samą nazwę strony jak ty granos.pl i patrząc po logu w obecnej chwili zastanawiam się czy to nie była tamta strona z tym ładowaniem linku z fb. ale zaraz to jeszcze sprawdzę.

        • Przepraszam za spam 😉 oczywiście jak na blondynkę przystało granos.pl przenosi mnie do Ciebie 😀 jeśli chodzi o ładowanie strony z linku na fb, dzieje się to zbyt szybko by móc zrobić screena. Aczkolwiek przy ponownym wejściu w ten sam link strona otwiera się normalnie, albo przerzuca mnie automatycznie na google.pl

  • Świetny cykl wpisów, czegoś takiego szukam. Temat SEO jest jak rzeka, a bez porządnej bazy tworzy się straszny chaos. Dorzuciłabym jeszcze wątek o tytułach, jakie konstrukcje są dobrze pozycjonowane, zaczynając od słów: „jak/jaki/jaka …” , „5 sposobów na…, „5 powodów, dla których” ect.

    • Dziękuję za podpowiedź 🙂 Niebawem nawiążę do tego zagadnienia, a póki co odsyłam do wpisu „7 SPOSOBÓW NA SKUTECZNE TYTUŁY TEKSTÓW” tam trochę do tego nawiązałam 🙂

  • 10000 skąd taki limit? Ja mam zupełnie inne doświadczenia w tej kwestii, czym dłuższy tekst, tym więcej można ugrać na Long Tail’u.

    • Przeczytałam o tych limitach i jednego ze specjalistów seo. Może u niego ta liczba również wynikała z doświadczenia 🙂 Ale nie neguję ani jednej, ani drugiej teorii, a korzystam z tego rozwiązania, które najlepiej sprawdza się wśród moich czytelników 😉