SEO dla początkujących – optymalizacja treści

SEO dla początkujących – optymalizacja treści

Skuteczne pozycjonowanie – czyli jakie? Jeśli dopiero zaczynasz tworzyć treści do internetu, zapewne już zadałeś sobie to pytanie. Specjalnie dla osób, które krok po kroku chciałyby nauczyć się pozycjonowania stworzyłam cykl wpisów SEO dla początkujących. Pierwszym tematem, który poruszę to optymalizacja treści.

SEO czyli co?

SEO – Search Engine Optimization – to szereg działań mający na celu zoptymalizowanie strony pod kątem wyszukiwania. Dobrze dostosowana witryna jest w stanie osiągnąć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wytyczne, które Ci przedstawię dotyczą najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarki, czyli Google.

Optymalizacja treści

Na początku cyklu wpisów opowiem Ci, czym jest optymalizacja treści. Chodzą pogłoski, że współczynnik odrzuceń ma związek z jakością treści, jaką prezentujesz na stronie. Dlatego warto zadbać o to, żeby czytelnik pozostał na Twojej stronie jak najdłużej. Odpowiednio dopasuj treść zgodnie z poniższymi punktami.

1.Długość

Pisz dłuższe teksty! Najlepiej pozycjonują się te od 3 000 znaków w górę, jednak nie przekraczaj 10 000 znaków. Postaraj się wyczerpać temat. Opisz wszystko szczegółowo, tak żeby użytkownik czuł się usatysfakcjonowany, a roboty Googla uznają Twoją witrynę za bardziej wartościową.

2.Odpowiedni podział

Tekst zbity w blok nie zachęca użytkownika do zapoznania się z tekstem.

  • wypunktuj treści, na które warto zwrócić uwagę,
  • wytłuść słowa-klucze,
  • dodaj ciekawą grafikę,
  • twórz krótkie akapity.

Więcej o cechach dobrego tekstu przeczytasz w jednym z moich poprzednich wpisó: 6 zasad webwritingu, czyli jak pisać do internetu.

Miałeś wenę i stworzyłeś długi wpis? Użyj nagłówków! Odpowiednio dobrane pomagają nadać fragmentom tekstów odpowiedni priorytet w kodzie html. Dobrze oznaczone nagłówki odczytywane są odpowiednio przez Google.

  • H1 – tytuł postu (w WordPressie nagłówek każdego postu automatycznie zyskuje atrybut H1).
  • H2 lub H3 – podtytuły.

3.Unikalność i atrakcyjność

Nie kopiuj treści! Nawet jeżeli recenzujesz jakiś produkt, staraj się nie kopiować opisu ze strony producenta. Powielony tekst umieszczony na Twojej stronie, może skończyć się banem ze strony Googla. Twoja witryna będzie ukrywana w wynikach wyszukiwania.

4.Słowa kluczowe 

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe do swojego tekstu, pomogą Ci one w pozycjonowaniu strony. Gdzie je znaleźć? Pomoże Ci w tym Planner Słów kluczowych od Google.

Wpisz interesującą Cię frazę, i sprawdź wyniki wyszukiwania
optymalizacja treści | Granos.pl
Dzięki Plannerowi dowiesz się, ile osób zainteresowanych jest poszczególnymi frazami.

optymalizacja treści | granos.pl

Pamiętaj! Nie przesadzaj z powtarzaniem słów kluczowych w tekście, bo zostaną one uznane przez Google za spam.

Mam nadzieje, że po przeczytaniu tego tekstu wiesz już, czym jest optymalizacja treści i dlaczego jest taka ważna. A może chcesz coś dodać od mojej listy?