Skąd się biorą użytkownicy na stronie, czyli Pozyskiwanie w Google Analytics

Skąd się biorą użytkownicy na stronie, czyli Pozyskiwanie w Google Analytics

Najwyższy czas na zakładkę Pozyskiwanie w Google Analytics. Dzięki niej uzyskasz wiele cennych informacji, np.  jak wypada Twoja strona w wynikach wyszukiwania, z jakich źródeł docierają do Ciebie użytkownicy i wiele, wiele innych.

W tym tekście opisze dla Ciebie zakładki, z których dowiesz się ciekawych rzeczy o swojej stronie. Celowo pominę te, dotyczące płatnych kampanii, bo teraz najważniejsze jest, żebyś poznał swoją stronę w „naturalnym środowisku”, czyli bez wspomagania jej płatnymi formami promocji. To zaczynamy!

Trochę podstawowych informacji

Dzięki poniższym informacjom dowiesz się, jak użytkownicy trafiają na Twoją stronę.

Źródłem ruchu na stronie są kanały:

  • Direct – wejścia bezpośrednie – gdy użytkownik wejdzie na stronę wpisując adres lub gdy ma ją w zakładkach,
  • Organic Search – wejścia na stronę z wyników wyszukiwarek,
  • Referral – przejścia z innych stron www – to wejścia, gdy użytkownik dotarł do nas przez link umieszczony na innej stronie (innej niż media społecznościowe),
  • Social  – wejścia z mediów społecznościowych Facebooka, Instagrama, Twittera itd. (więcej danych na temat ruchu z mediów społecznościowych możesz uzyskać z zakładki Sieci społecznościowe),
  • Paid Search – wejście na stronę z reklamy AdWords lub innych płatnych (cpc lub ppc).

U mnie jak widać nie ma Paid Search, bo dla granos.pl nie tworzyłam jeszcze kampanii reklamowych w AdWords. Szczegółowe dane dotyczące kampanii zobaczysz w osobnej zakładce AdWords.

Dzięki danym, które znajdziesz w kategorii Pozyskiwanie, możesz dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy:

  • ile masz wejść z danego kanału,
  • jakie są źródła wejść na stronę,
  • z jakich witryn najczęściej internauci przychodzą na Twoją stronę,
  • czy kampanie reklamowe przyciągają na stronę wystarczającą liczbę osób.

Prosto z Google

Te informacje dadzą Ci obraz skuteczności  zmian, które wprowadziłeś po mojej serii wpisów SEO dla początkujących 😉

Oczywiście liczy się nie tylko ruch z Google. Dobrze, gdy strona ma wiele źródeł ruchu. To, z jakich miejsc użytkownicy trafiają na Twoją stronę, znajdziesz w zakładce Cały ruch.

Gdy zaobserwujesz nagły spadek z ruchu pochodzącego z Google, to znaczy, że coś jest nie tak. Jeśli zobaczysz takie zmiany, szybko interweniuj! Żeby zobaczyć, co dzieje się na stronie kliknij Cały ruch, a potem przejdź do google / organic.

O jakie linki zadbać?

Cały czas pamiętaj, że ruch z Google nie może być Twoim jedynym źródłem ruchu na stronie. Współpraca z innymi, umieszczanie linków np. na forach, może być idealną metodą na powiększenie liczby internautów odwiedzających Twoją stronę.

A skąd obecnie użytkownicy trafiają na Twoją stronę? Kliknij w Odesłania i sprawdź 😉

Mam nadzieje, że po tym wpisie wiesz jeszcze więcej na temat Google Analytics. Nie martw się, to nie koniec. Postaram się przedstawić Ci całość, tak żeby analizowanie Twojej witryny, użytkowników, ich zachowań było o wiele prostsze i sprawiało Ci wyłącznie przyjemność.