Optymalizowanie strony internetowej – to się opłaca!

Optymalizowanie strony internetowej – to się opłaca!

Jeśli od niedawna jesteś właścicielem i twórcą witryny internetowej, pewnie nie zastanawiałeś się jeszcze czy potrzebne jest Ci optymalizowanie strony. Odpowiedź brzmi: TAK. Optymalizowanie strony jest po to, żeby wujek Google Cię polubił! A teraz wyjaśnię jak się za to zabrać!

Zacznij od meta tagów

Meta tagi są najważniejsze w optymalizowaniu Twojej strony. Widoczne są w wynikach wyszukiwania Google. Zawrzyj tam jasny i prosty przekaz. Do dyspozycji masz tylko tylko 60 znaków! Każda z podstron powinna zawierać unikalny tag, a strona główna słowo kluczowe.

Odpowiednie tytuły

Dobierz odpowiednie tytuły dla wszystkich podstron. Pozwoli to wyszukiwarce i użytkownikom dowiedzieć się, o czym jest Twoja strona. Tytuł nie jest widoczny bezpośrednio na stronie, ponieważ występuje w kodzie nagłówka-head. Zobaczysz go tylko w wynikach wyszukiwania.

skuteczne pozycjonowanie | granos.pl

Dodaj trafny tytuł – to kluczowy element dobrej optymalizacji  Jeśli korzystasz z WordPressa zainstaluj bardzo pomocną wtyczkę Yoast SEO.

  • Nie przekraczaj 55-60 znaków!
  • Tytuł musi informować o tym, co znajduje się wewnątrz strony.
  • Umieść w nim słowo kluczowe!
  • Nie duplikuj tytułów – każdy Twój wpis powinien być unikatowy.

Zadbaj o meta description

Opisy tak jak tytuły widoczne są wyłącznie w wynikach wyszukiwania Google i wyświetlają się jako opis strony, znajdują się zaraz pod tytułem. W przeciwieństwie do tytułu opis meta nie ma wpływu na pozycjonowanie, ale dobrze oddziałuje na widoczność w wynikach wyszukiwania.

  • Użyj maksymalnie 165 znaków.
  • Umieść Call to Action!
  • Pamietaj o słowie kluczowym.

Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym

Wyszukiwarki gromadzą informacje podczas przechodzenia na kolejne strony internetowe. Dzieje się to za pomocą łączy. Dobrą indeksację Twojej strony w wyszukiwarce zapewni poprawne linkowanie wewnętrzne.

Umieszczaj w tekstach linki do pozostałych podstron. Jeśli jesteś związany z e-commerece pomoże Ci to w napędzeniu sprzedaży, gdy umieścisz w odpowiednich miejscach łącza do powiązanych ofert.

URL też jest ważny!

URL  podstron jest również istotny w optymalizowaniu Twoje strony. Tak samo, jak tytuł powinien odzwierciedlać jej zawartość. Dzięki temu czytelnik od razu wie co na niej znajdzie.

UWAGA!

  • URL nie może być za długi.
  • Powinien być pozbawiony polskich znaków.
  • Jako separator stosuj znak „-”.

Zmniejsz obrazy!

Strona ze zbyt dużymi obrazami wolniej się ładuje i zniechęca nie tylko użytkowników, ale również roboty Googla, które będą słabiej ją indeksować. Nie martw się! Istnieją specjalne programy służące do kompresji zdjęć, a także plików pdf.

Ja korzystam z compresspng.com. Narzędzie jest bardzo proste i intuicyjne, a co najważniejsze zupełnie za darmo!

optymalizowanie strony | granos.pl

Źródło: Compresspng.com

I jak wyszło?

Jeśli zastosowałeś się od moich wskazówek, teraz możesz sprawdzić, jak poszło Ci optymalizowanie strony. Ja do sprawdzania co jeszcze należy poprawić używam SEOPTIMER.
optymalizowanie strony | grannos.pl

Źródło: SEOPTIMER

To bezpłatne narzędzie, przy pomocy, którego dowiesz się jak poprawić kwestie techniczne i semantyczne Twojej strony. Dzięki niemu optymalizowanie będzie o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze.

Dobrze przeprowadzone optymalizowanie strony poprawi widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania i przyciągnie nowych użytkowników, którym przyjemniej będzie obcować z Twoją nową, lepszą stroną!