poradniki social media

Jak założyć sklep na Facebooku?

Ta funkcja na Facebooku dostępna jest już od dłuższego czasu. Jednak nie wszyscy mieli okazję z niej korzystać i nie wszyscy wiedzą jak ją włączyć na swoim fanpage’u. Jeśli należysz do grona tych właśnie osób, to ten tekst jest właśnie dla Ciebie.

Chcesz zaoferować produkty osobom, które odwiedzają Twój fanpage, ale nie wiesz jak założyć sklep na Facebooku? Po przeczytaniu poniższej instrukcji wystarczy Ci 5 minut i Twoi fani będą mieli jeszcze lepszy dostęp do oferowanych przez Ciebie produktów czy usług. Brzmi świetnie? To zaczynamy!

Zacznijmy od początku…

Opcję sklep zobaczysz w menu po lewej stronie na fanpage’a. Jeśli jej nie widzisz, możesz ją włączyć, wchodząc do ustawień, później w sekcji „Edytuj stronę” na samym dole znajdziesz możliwość dodania nowych kart – „Dodaj kartę”. I wybierz „Sklep”.

Teraz już możesz zacząć konfigurację sklepu w kilku szybkich krokach:

1. Skonfiguruj swoją sekcję sklepu

Przeczytaj warunki regulaminu handlowego, zaakceptuj je i kliknij „Kontynuuj”.

2. Wybierz metodę płatności

Tutaj masz dwie możliwości:

Wiadomości dotyczące kupna – wybierz ją, gdy nie sprzedajesz produktów w innej witrynie internetowej, a chcesz to robić na Facebooku lub gdy oferujesz jakieś bezpłatne materiały np. plannery czy e-booki. Je również możesz zamieścić w swoim sklepie.

Płatności w innej witrynie – wybierz tę opcję, gdy masz sklep internetowy i chcesz do niego przekierować użytkowników fanpage’a. Na Facebooku wstępnie zapoznają się z produktem, a transakcję sfinalizują w innej witrynie.


Gdy twoje konto zostało poprawnie skonfigurowane, możesz już dodawać produkty do swojego sklepu. Może być ich maksymalnie 1000, w kolekcji standardowej i 10 w polecanej.

Czym jest kolekcja polecana? To 10 wybranych produktów, które wyświetlają się u góry strony oraz jako pierwsze w sekcji Sklep.

Pamiętaj! Jeśli wybrałeś opcję „Płatność w innej witrynie”, podałeś cenę produktu. Gdy zmieni się ona na stronie, Facebook nie zaktualizuje jej sam. Wszystkie ceny musisz aktualizować własnoręcznie. Dlatego nie przesadzaj z liczbą produktów w facebookowym sklepie, żeby łatwiej było Ci nad nimi zapanować.

Dodawanie produktu

Utworzyłeś sklep, teraz najwyższy czas dodać pierwszy produkt. Wejdź do sekcji sklep i kliknij „Dodaj produkty”.

Otworzy Ci się karta produktu. W niej musisz uzupełnić podstawowe informacje: zdjęcie (lub film), nazwę, cenę, opis (jest opcjonalny) oraz URL, który przekieruje do karty produktu w sklepie internetowym poza Facebookiem.

Możesz wybrać również 3 dodatkowe opcje:

  • Poinformować o tym, że produkt aktualne jest na wyprzedaży,
  • Wyróżnić produkt (produkt wyświetli się u góry strony, jako jeden z 10 wyróżnionych),
  • Udostępnić produkt na fanpage’u (automatycznie opublikuje się na osi czasu zaraz po jego zapisaniu).

Jeśli uzupełniłeś wszystkie dane, klikasz „Zapisz”. Pierwszy produkt będzie widoczny w Twoim sklepie dopiero wtedy, gdy Facebook go zweryfikuje i uzna, że oferowany przez Ciebie produkt jest zgodny z jego zasadami. Uzbrój się w cierpliwość, bo może to potrwać nawet do 24 h.

Produkty dodane. Sklep zweryfikowany. Proste, prawda? Teraz bez problemu będziesz mógł oznaczać oferowane produkty na postach za pomocą tego przycisku.

Dzięki sekcji sklep o wiele łatwiej dotrzesz do swoich potencjalnych klientów i dasz im możliwość poznania Twoich produktów, jeszcze zanim odwiedzą Twoją witrynę internetową.

Jeśli masz chęć dowiedzieć się więcej na temat mediów społecznościowych, to zapraszam Cię do kategorii Social media.