Lepsza grafika w 6 krokach

Lepsza grafika w 6 krokach

Po ostatnim wpisie z kategorii poradnikowej dowiedziałam się, że chętnie poznacie więcej tajników – tworzenia skutecznych treści w social mediach. Dlatego dziś 6 kroków do stworzenia lepszej grafiki.

Z miesiąca na miesiąc popularność Facebooka i innych mediów społecznościowych rośnie. Im więcej ludzi tym większa szansa dotarcia, nie tylko reklamą, ale (nie)zwykłym komunikatem. Tajemnica tkwi w dobrze dobranej, wykreowanej grafice. Nic tak nie przyciągnie użytkownika, jak dobrze dobrany obraz. A jaki powinien być, żeby działał? Kilka słów o tym, jak zabiegi zwiększą Wasz zasięg i zaangażowanie fanów.

Zapraszam na wpis 😉

Nie zapomnij wezwać swoich fanów do działania

Możesz mieć najlepszy pomysł na promocyjną/reklamową grafikę, ale gdy użytkownik nie będzie wiedział, co ma dalej zrobić, to Twoja praca pójdzie na marne, a efekt będzie zupełnie odwrotny. Dlatego call to action jest takie ważne.  Wezwanie do działania pomaga użytkownikowi odkryć, co w danej ofercie jest dla niego korzyścią i co ma zrobić, żeby dowiedzieć się więcej.

 

 

Masz aktualnie promocję? Poinformuj o tym! Pamiętaj, że rabat określony w procentach będzie zawsze wyglądał lepiej niż cena produktu. Szczególnie wtedy, gdy jest wysoka.

rabat | grafika | granos.pl

Ogromna moc tekstu

Gdy chcemy stworzyć grafikę do reklamy facebookowej musimy pamiętać, że są pewne ograniczenia. Tekst zawarty w grafice reklamowej nie może zajmować więcej niż 20% całości. Na szczęście tyczy się to tylko reklamy.

Tekst jest tak ważny, ponieważ Twoja grafika nie jest jedyną. Codziennie każdy użytkownik portali społecznościowych widzi ich setki. Tekst ma sprawić, aby widz w te kilka sekund, gdy mija Twoją grafikę, zwrócił na nią uwagę. Treść musi przekonać, że warto wejść i sprawdzić, co masz do zaoferowania i nieważne czy jest to nowy wpis na Twojej stronie, czy promocja na glebogryzarkę. Użytkownik musi czuć korzyść, aby zainteresować się Twoją grafiką.

Pamiętaj o logo

Jeśli stworzysz interesującą grafikę, wato żeby znalazło się na niej logo. Gdy Twój obraz przyciągnie uwagę i zostanie zapamiętany dobrze, żeby logo również zostało w pamięci użytkownika. Jest to dobry początek budowania więzi fana z Twoją marką. Gdy widzisz, że logo zajmie zbyt wiele miejsca, lub istnieje ryzyko odwrócenia nim uwagi od całości kompozycji, zastąp je adresem swojej strony www.

logo | grafika | granos.pl

Tworząc grafikę,  pamiętaj również, żeby zawierała elementy czerwone lub pomarańczowe, to właśnie one najlepiej przyciągają ludzki wzrok.

Zdjęcia z filtrami

Jeśli korzystasz z portalu Instagram wiesz, co to filtry. Pomagają one odmienić nudny obraz, zmienić jego nastrój. Na pewno pomogą przykuć uwagę użytkowników. Jeśli zastanawiasz się, który z filtrów będzie najlepszy, pamiętaj, że jaśniejsze obrazy są lepsze w odbiorze niż ciemniejsze. Poniżej widzicie cztery identyczne zdjęcia z różnymi filtrami.

zdjęcia z filtrami | granos.pl

Jeden NIEjeden obraz

Kolarz – forma najczęściej stosowana i najbardziej przydatna w branży e-commerce. Dzięki temu zabiegowi można pokazać np. sukienki w kilku kolorach na jednym obrazie, co daje możliwość odwołania jej do większej liczby ludzi i pokazania mnogości asortymentu.

Ludzie lubią ludzi

Patrząc na wiele grafik, widzimy, że informacje bardzo często prezentowane są z udziałem i przy pomocy ludzi. Treści przekazywane w ten sposób budzą zaufanie. Dzięki takim zabiegom mamy możliwość utożsamiania się z tym, co proponuje nam dana marka. Pamiętaj, że jeśli wybierasz do swojej grafiki zdjęcie z człowiekiem, dobierz je tak, aby osoba z fotografii, wyglądem czy płcią pasowała do tego, co chcesz przekazać, do Twojej grupy docelowej.

ludzie | grafika | granos.pl

Po przeczytaniu tego poradnika powinieneś pamiętać o:

  • wezwaniu do działania, czyli call to action,
  • logo marki i chwytliwym haśle,
  • czerwonych lub pomarańczowych elementach,
  • canva.com – bo nie musisz być grafikiem, żeby tworzyć świetne obrazy!

Podsumowanie

Dobra grafika to podstawa. Nie wszyscy jednak wykorzystują jej potencjał w social mediach. Szczególnie małe firmy nie powinny o tym zapominać. Zdolność do tworzenia oryginalnych treści wizualnych jest kluczową umiejętnością. Powyższe porady pomogą Ci czerpać korzyści z tego, co tworzysz!

Miłego projektowania!