Lepsza grafika w 6 krokach

Lepsza grafika w 6 krokach

Po ostatnim wpisie z kategorii poradnikowej dowiedziałam się, że chętnie poznacie więcej tajników – tworzenia skutecznych treści w social mediach. Dlatego dziś 6 kroków do stworzenia lepszej grafiki.

Z miesiąca na miesiąc popularność Facebooka i innych mediów społecznościowych rośnie. Im więcej ludzi tym większa szansa dotarcia, nie tylko reklamą, ale (nie)zwykłym komunikatem. Tajemnica tkwi w dobrze dobranej, wykreowanej grafice. Nic tak nie przyciągnie użytkownika, jak dobrze dobrany obraz. A jaki powinien być, żeby działał? Kilka słów o tym, jak zabiegi zwiększą Wasz zasięg i zaangażowanie fanów.

Zapraszam na wpis 😉

Nie zapomnij wezwać swoich fanów do działania

Możesz mieć najlepszy pomysł na promocyjną/reklamową grafikę, ale gdy użytkownik nie będzie wiedział, co ma dalej zrobić, to Twoja praca pójdzie na marne, a efekt będzie zupełnie odwrotny. Dlatego call to action jest takie ważne.  Wezwanie do działania pomaga użytkownikowi odkryć, co w danej ofercie jest dla niego korzyścią i co ma zrobić, żeby dowiedzieć się więcej.

 

 

Masz aktualnie promocję? Poinformuj o tym! Pamiętaj, że rabat określony w procentach będzie zawsze wyglądał lepiej niż cena produktu. Szczególnie wtedy, gdy jest wysoka.

rabat | grafika | granos.pl

Ogromna moc tekstu

Gdy chcemy stworzyć grafikę do reklamy facebookowej musimy pamiętać, że są pewne ograniczenia. Tekst zawarty w grafice reklamowej nie może zajmować więcej niż 20% całości. Na szczęście tyczy się to tylko reklamy.

Tekst jest tak ważny, ponieważ Twoja grafika nie jest jedyną. Codziennie każdy użytkownik portali społecznościowych widzi ich setki. Tekst ma sprawić, aby widz w te kilka sekund, gdy mija Twoją grafikę, zwrócił na nią uwagę. Treść musi przekonać, że warto wejść i sprawdzić, co masz do zaoferowania i nieważne czy jest to nowy wpis na Twojej stronie, czy promocja na glebogryzarkę. Użytkownik musi czuć korzyść, aby zainteresować się Twoją grafiką.

Pamiętaj o logo

Jeśli stworzysz interesującą grafikę, wato żeby znalazło się na niej logo. Gdy Twój obraz przyciągnie uwagę i zostanie zapamiętany dobrze, żeby logo również zostało w pamięci użytkownika. Jest to dobry początek budowania więzi fana z Twoją marką. Gdy widzisz, że logo zajmie zbyt wiele miejsca, lub istnieje ryzyko odwrócenia nim uwagi od całości kompozycji, zastąp je adresem swojej strony www.

logo | grafika | granos.pl

Tworząc grafikę,  pamiętaj również, żeby zawierała elementy czerwone lub pomarańczowe, to właśnie one najlepiej przyciągają ludzki wzrok.

Zdjęcia z filtrami

Jeśli korzystasz z portalu Instagram wiesz, co to filtry. Pomagają one odmienić nudny obraz, zmienić jego nastrój. Na pewno pomogą przykuć uwagę użytkowników. Jeśli zastanawiasz się, który z filtrów będzie najlepszy, pamiętaj, że jaśniejsze obrazy są lepsze w odbiorze niż ciemniejsze. Poniżej widzicie cztery identyczne zdjęcia z różnymi filtrami.

zdjęcia z filtrami | granos.pl

Jeden NIEjeden obraz

Kolarz – forma najczęściej stosowana i najbardziej przydatna w branży e-commerce. Dzięki temu zabiegowi można pokazać np. sukienki w kilku kolorach na jednym obrazie, co daje możliwość odwołania jej do większej liczby ludzi i pokazania mnogości asortymentu.

Ludzie lubią ludzi

Patrząc na wiele grafik, widzimy, że informacje bardzo często prezentowane są z udziałem i przy pomocy ludzi. Treści przekazywane w ten sposób budzą zaufanie. Dzięki takim zabiegom mamy możliwość utożsamiania się z tym, co proponuje nam dana marka. Pamiętaj, że jeśli wybierasz do swojej grafiki zdjęcie z człowiekiem, dobierz je tak, aby osoba z fotografii, wyglądem czy płcią pasowała do tego, co chcesz przekazać, do Twojej grupy docelowej.

ludzie | grafika | granos.pl

Po przeczytaniu tego poradnika powinieneś pamiętać o:

  • wezwaniu do działania, czyli call to action,
  • logo marki i chwytliwym haśle,
  • czerwonych lub pomarańczowych elementach,
  • canva.com – bo nie musisz być grafikiem, żeby tworzyć świetne obrazy!

Podsumowanie

Dobra grafika to podstawa. Nie wszyscy jednak wykorzystują jej potencjał w social mediach. Szczególnie małe firmy nie powinny o tym zapominać. Zdolność do tworzenia oryginalnych treści wizualnych jest kluczową umiejętnością. Powyższe porady pomogą Ci czerpać korzyści z tego, co tworzysz!

Miłego projektowania!



  • Fajny i pomocny wpis 🙂

    • GranosFlow

      Bardzo się cieszę, że wpis jest pomocny 🙂

  • Świetny post, krótki ale wyczerpujący 🙂 Grafika to potęga, jest przy niej trochę pracy ale warte jest to tego wszystkiego 🙂

    • GranosFlow

      Dokładnie! Czasem więcej zajmuje mi stworzenie grafik niż napisanie postu 🙂

  • Hej Dominika !

    Największy problem to szybkie znalezienie odpowiednich zdjęć, które można bez przeszkód wykorzystać. Powiem szczerze, że to bardzo czasochłonne. Jeśli możesz polecić jakieś strony będę wdzięczny.

    Mocno trzymam kciuki za rozwój bloga ! Promocja bloga to niełatwa sprawa prawda ? Może mogę Ci jakoś pomóc ?

    Pozdrawiam

    Szymon

  • Fajnie napisany post. Szukałam właśnie takich stronek do przerabiania zdjęć jak canva.com. Mam nadzieję, że dzięki niej polepszę swojego boga 🙂

  • Pingback: Skąd grafiki do wpisów? -()