Co to jest hashtag i jak go używać?

Co to jest hashtag i jak go używać?

Jeśli korzystasz z mediów społecznościowych hashtag nie jest Ci zupełnie obcy. Zapewne nie raz go używałeś. Tylko czy kiedyś zastanowiłeś się, po co to wszystko? Dziś opowiem Ci o tym, jak świadomie używać hashtagów i czerpać z nich korzyści.

Zacznijmy od podstaw

Hashtag to słowo poprzedzone znakiem „#”. Żadna filozofia. Znacznik ten ma w swojej historii trzy ważne daty:

  • 1988 – już wtedy służyły do grupowania informacji, ale niebyły nazywane hashtagami.
  • 2007 – Bloger Stowe Boyd wymyślił nazwę hashtag.
  • 2009 – Twitter oficjalnie wprowadza hashtagi. Każde słowo ze znakiem „#” stało się hiperłączem.

Po co komu hashtag?

Dzięki nim możesz grupować informacje. Na przykład: pod hashtagiem #Wroclaw na Instagramie znajdziesz zdjęcia wykonane we Wrocławiu lub mające jakiś związek z tym miejscem. Jeśli chcesz, możesz tworzyć własny tag, na przykład z nazwą Twojej strony.

Hashtagi najczęściej tworzy się w języku angielskim, jeśli jednak zdecydujesz się na użycie polskich słów, raczej zrezygnuj z: ą, ę, ł, ó, ż. Tagi największą popularnością cieszą się gównie na Twitterze i Instagramie, choć uważam, że warto używać ich również na Facebooku. Oczywiście wszystko z umiarem 😉

Najpopularniejsza 5 hashtagów:

1. #love – 618 754 333 posty,
2. #instagood – 282 354 189 postów,
3. #me – 267 181 123 posty,
4. #tbt – 237 131 763 posty,
5. #follow – 232 797 310 posty.

Wykorzystanie hashtagów

Hashtagi coraz chętniej wykorzystywane są w różnego rodzaju kampaniach. Są skutecznym narzędziem w e-marketingu i nie tylko. Umiejętne ich stosowanie pozwoli na przyciągnięcie sporego grona odbiorców. Specjalnie dla Ciebie przygotowałam trzy przykłady wykorzystania hashtagu.

#Friendsie #Somersby

Opowieść o „prawdziwym” pochodzeniu mediów społecznościowych. Seria reklam tej kampanii była oparta głównie na social media. Poniższy spot przedstawia, w jakiej sytuacji należy użyć hashtagu #Friendsie – dodaj go pod zdjęciem, na którym Ty i Twoi znajomi spędzacie czas z marką Somersby.

#17milionów

Kampania społeczna, która miała na celu zwiększenie świadomości i zwrócenie uwagi na codzienność osób dotkniętych dziecięcym porażeniem mózgowym. Hashtag #17 milionów (lub #17milionow) nie był przypadkowy. Odkładnie 17 milionów osób na całym świecie dotkniętych jest właśnie tą chorobą. Organizatorem akcji była Fundacja Pomocy Dzieciom “Kolorowy Świat”.

hashtag | granos.pl

#konkurs

Marki wykorzystują hashtagi w swoich konkursach. Często jest to tylko tag #konkurs, a czasem tworzony jest nowy, oryginalny znacznik na potrzeby konkursu – #MojeMiastoMójFilm.

hashtag | granos.pl

Pamiętaj, nie używaj hashtagów, tylko dlatego, że robią to inni. Z takim podejściem nie wykorzystasz ich potencjału. Rób to z głową. Dobrze dobrany i użyty w odpowiedni sposób, pozwoli Ci na przyciągnięcie do siebie sporego grona odbiorców. Trzymam kciuki! 😉