social media

Charakterystyka social media: YouTube

Obraz jest najstarszą formą ludzkiej komunikacji, dlatego YouTube tak świetnie sprawdza się w czasach, w których odgrywa on jeszcze większą rolę. Ludzie, zamiast czytać patrzą, przeglądają – to zjawisko wywołał ciągły pośpiech, który nie daje możliwości wgłębienia się w bardziej skomplikowane treści.

Kilka ciekawostek

YouTube powstał 14 lutego 2005 roku. Ta platforma wideo bije coraz to nowe rekordy. Jeszcze w 2009 roku wrzucano na YouTube’a 20 godzin filmów na minutę, w 2013 było to już 100 godzin na minutę! Ta liczba jest porównywalna do około 50 pełnometrażowych hollywoodzkich filmów!

Wg YouTube Trends od Sotrender, największe kanały to:

  • SA Wardega – 3 457 284 subskrybentów,
  • AbstrachujeTV – 2 363 341 subskrybentów,
  • reZigiusz – 2 216 430 subskrybentów.

Demografia

W roku 2014 w Polsce z YouTube’a skorzystało aż 16,4 mln internautów. Obecnie YouTube jest jednym z największych kanałów społecznościowych w Polsce. W grudniu 2015 roku użytkowników było 18,96 mln użytkowników. Na tym portalu niewielką przewagę mają mężczyźni.

charakterystyka social media youtube | granos.pl

Źródło danych: Gemius

Zalety i wady

Na YouTube popularnością cieszą się treści typowo rozrywkowe. Kanał daje markom możliwość umieszczania reklam, dzięki temu mogą lepiej dotrzeć do swojej grupy docelowej. YouTube, tak samo, jak pozostałe media społecznościowe, które do tej pory scharakteryzowałam, ma oczywiście swoje zalety i wady.

ZA:

  • Wideo może być świetnym uzupełnieniem Twojego bloga –więcej osób zdecydowanie woli obejrzeć film niż czytać.
  • Jeśli podejmiesz decyzję, że chcesz umieścić na portalu reklamę wideo swojego bloga to pomogą Ci w tym rozbudowane opcje targowania np. ze względu na zainteresowania użytkowników.
  • Pieniądze za Twoją reklamę zostaną pobrane dopiero wtedy, gdy użytkownik obejrzy film reklamowy.

PRZECIW:

  • Uzupełnianie bloga o wideo może być też wadą, ponieważ jeśli nastawiasz się na zwiększenie ruchu na stronie, możesz nie osiągnąć zamierzonego efektu, bo wideo słabo przekłada się na konwersje na stronie.
  • Jeśli zdecydujesz się na opublikowanie tam swojej reklamy, to będziesz musiał podnieść spory koszt wykonania profesjonalnego wideo.

Wiesz, już czy chcesz swoją stronę www uzupełnić o wideo blog? Napisz mi o tym w komentarzu 😉