e-marketing social media

Charakterystyka social media: Twitter

Potrzeba szybkiego komunikowania w mediach społecznościowych powstała z błyskawicznego życia i infoholizmu. Chcemy bezustannie być w centrum wydarzeń. Fizycznie nie zawsze jest to możliwe. Dlatego wszystkie social media, które pozwalają na real time marketing, zyskują na popularności, również Twitter.

Kilka ciekawostek

Twitter powstał w 2006 roku założony przez Jacka Dorseya, Ev Williamsa oraz Biza Stonea. Funkcjonował wtedy jako Odeo. Szczyt popularności osiągnął, gdy znany aktor Ashton Kutcher w programie Oprah Winfrey wyzwał na pojedynek CNN – kto pierwszy zdobędzie milion czytelników!

Twitter jest jednym z trzech najszybciej rosnących mediów społecznościowy w Polsce. W roku 2014 z tego kanału skorzystało aż 2,56 mln polskich internautów. Większość z nich to bierni obserwatorzy i żądni newsów użytkownicy. W Polsce bowiem Twitter wiedzie prym głównie wśród celebrytów, polityków, dziennikarzy i sportowców. Znajdziemy również profile dużych marek i serwisów informacyjnych.

Czas na demografię

Większość polskich użytkowników Twittera stanowią mężczyźni aż 55% z 3,3 milionów.

charakterystyka-social-media-twitter | granos.pl

Źródło: Gemius

Serwis, w odróżnieniu od konkurentów, przyciąga większą liczbę osób powyżej 44 roku życia.

charakterystyka-social-media-twitter | granos.pl

Źródło: Gemius 

Różnicę w stosunku do innych mediów społecznościowych widać także w poziomie wykształcenia użytkowników serwisu. Przeważające grupy to osoby z wykształceniem średnim i wyższym. Nie dziwi mnie to ze względu na specyficzny charakter Twittera naszym kraju.

Zalety i wady

Twitter, jak zresztą wszystkie pozostałe media społecznościowe, ma swoje wady i zalety. Gdy je poznasz, będzie Ci łatwiej zdecydować czy chcesz tworzyć konto dla swojej marki na tym kanale czy lepiej tę energię poświęcić na inny serwis społecznościowy.

ZA:

  • Wykształcona publiczność – łaknąca wiedzy, chętnie zapozna się z wartościowym treściami, które zechcesz im przekazać.
  • 140 znaków – konkretna informacja bez lania wody. Idealne rozwiązanie dla tych, którzy cenią sobie minimalizm.
  • Real-Time – użytkownicy Twittera oczekują aktualnych informacji. Daj je im!
  • # – na Twitterze spełniają swoją funkcję, a dzięki Twitter Trends, wiesz, które hashtagi są aktualnie popularne.

PRZECIW:

  • 140 znaków będzie wadą dla tych, którzy nie lubią ograniczeń. Dodaj zdjęcie, a zostanie Ci już tylko 116…
  • Spam – średnia liczba dodawanych dziennie tweedów na użytkownika to 10! Więc jeśli obserwujesz 100 osób, po całym dniu będziesz musiał przeczytać aż 1000 tweetów. Masakra!
  • Fikcyjne konta – chcesz pogadać z prawdziwym człowiekiem, a tu bot lub fałszywe konto.
  • System reklamowy Twittera nie przyjął się zbyt dobrze. Powód: absurdalnie wysokie ceny. Nawet kilkanaście złotych za konwersję! Przesada…

 

Mam nadzieję, że ten wpis pomógł Ci w podjęciu decyzji czy warto zakładać konto na Twitterze. O tym, co postanowiłeś mój drogi czytelniku, napisz w komentarzu!

  • Mnie coraz więcej od Twittera odstrasza. Nie przeraża mnie ten spam, o którym piszesz, a fakt, że ja go mam tworzyć. Nie nadaje się na kogoś, co chociaż raz na godzinę cóż wrzuci, a mniejsza ilość wiadomości się nie sprawdza, chyba.

    • Jeśli komunikat będzie ciekawy i odpowiednio otagowany to dotrze do zainteresowanych użytkowników. Ja traktuje Twitter nie jako główny kanał, raczej uzupełnienie pozostałych. Sporadycznie liczba dodanych dziennie tweetów przekracza u mnie liczbę jeden 😀

  • Ja na Twitterze jestem od kilku lat, ale nigdy nie traktowałam go jako narzędzie do reklamy. Po prostu rozmawiałam z ludźmi, szukałam ciekawych rzeczy i tak dalej. Odkąd mam bloga na Twittera zaglądam rzadziej, ale od czasu do czasu wrzucę tam link to jakiegoś tekstu. 🙂 Tak czy siak Twitter to świetny portal do zdobywania wiedzy na aktualne tematy. Informacje są z „pierwszej ręki” – przekazują je nie tylko portale informacyjne, ale i sami dziennikarze. U nas to jeszcze mało rozwinięta społecznościówka, ale za granicą… Łojejku! 🙂

    • Zdecydowanie! Za granicą Tweetuje prawie każdy, a nie głównie celebryci. Dla mnie zastępuje on trochę telewizyjne serwisy informacyjne, które potrafią mnie wyłącznie poirytować. A dla bloga jest tylko uzupełnieniem dla pozostałych mediów społecznościowych.

  • Do Twittera podchodzę już któryś raz z rzędu i dalej mnie przeraża 😉 Po pierwsze nie potrafię naprodukować tyle informacji dziennie, a po drugie nie potrafię przeczytać tylu informacji dziennie 😉 Śledząc kilka kont mam tyle postów, że nie da się tego ogarnąć. Wolę oglądać zdjęcia na Instagramie 😉

    • Na Twittera wystarczy wejść po kilku godzinach nieobecności i już można się pogubić 🙂 Ale dzięki Twitter Trends wiem, o czym aktualnie się mówi. Jednak tak jak Ty, preferuję Instagram, jako jeden z głównych kanałów komunikacji.

  • Twitter do dzisiaj pozostaje dla mnie zagadką. Nie rozumiem fenomenu i za nic mnie nie wciąga 🙂

    • Chyba nie znam osoby, którą by wciągnął, jak Facebook czy Inastagram 🙂 Ale uważam, że warto spróbować, chociażby z samej ciekawości jego specyfiki.

  • Bardzo mnie to cieszy 🙂 Mam nadzieje, ze ten wpis będzie krokiem w kierunku Twitter. To medium naprawdę warto poznać, chociażby z czystej ciekawości! 🙂