Charakterystyka social media: Twitter

Charakterystyka social media: Twitter

Potrzeba szybkiego komunikowania w mediach społecznościowych powstała z błyskawicznego życia i infoholizmu. Chcemy bezustannie być w centrum wydarzeń. Fizycznie nie zawsze jest to możliwe. Dlatego wszystkie social media, które pozwalają na real time marketing, zyskują na popularności, również Twitter.

Kilka ciekawostek

Twitter powstał w 2006 roku założony przez Jacka Dorseya, Ev Williamsa oraz Biza Stonea. Funkcjonował wtedy jako Odeo. Szczyt popularności osiągnął, gdy znany aktor Ashton Kutcher w programie Oprah Winfrey wyzwał na pojedynek CNN – kto pierwszy zdobędzie milion czytelników!

Twitter jest jednym z trzech najszybciej rosnących mediów społecznościowy w Polsce. W roku 2014 z tego kanału skorzystało aż 2,56 mln polskich internautów. Większość z nich to bierni obserwatorzy i żądni newsów użytkownicy. W Polsce bowiem Twitter wiedzie prym głównie wśród celebrytów, polityków, dziennikarzy i sportowców. Znajdziemy również profile dużych marek i serwisów informacyjnych.

Czas na demografię

Większość polskich użytkowników Twittera stanowią mężczyźni aż 55% z 3,3 milionów.

charakterystyka-social-media-twitter | granos.pl

Źródło: Gemius

Serwis, w odróżnieniu od konkurentów, przyciąga większą liczbę osób powyżej 44 roku życia.

charakterystyka-social-media-twitter | granos.pl

Źródło: Gemius 

Różnicę w stosunku do innych mediów społecznościowych widać także w poziomie wykształcenia użytkowników serwisu. Przeważające grupy to osoby z wykształceniem średnim i wyższym. Nie dziwi mnie to ze względu na specyficzny charakter Twittera naszym kraju.

Zalety i wady

Twitter, jak zresztą wszystkie pozostałe media społecznościowe, ma swoje wady i zalety. Gdy je poznasz, będzie Ci łatwiej zdecydować czy chcesz tworzyć konto dla swojej marki na tym kanale czy lepiej tę energię poświęcić na inny serwis społecznościowy.

ZA:

  • Wykształcona publiczność – łaknąca wiedzy, chętnie zapozna się z wartościowym treściami, które zechcesz im przekazać.
  • 140 znaków – konkretna informacja bez lania wody. Idealne rozwiązanie dla tych, którzy cenią sobie minimalizm.
  • Real-Time – użytkownicy Twittera oczekują aktualnych informacji. Daj je im!
  • # – na Twitterze spełniają swoją funkcję, a dzięki Twitter Trends, wiesz, które hashtagi są aktualnie popularne.

PRZECIW:

  • 140 znaków będzie wadą dla tych, którzy nie lubią ograniczeń. Dodaj zdjęcie, a zostanie Ci już tylko 116…
  • Spam – średnia liczba dodawanych dziennie tweedów na użytkownika to 10! Więc jeśli obserwujesz 100 osób, po całym dniu będziesz musiał przeczytać aż 1000 tweetów. Masakra!
  • Fikcyjne konta – chcesz pogadać z prawdziwym człowiekiem, a tu bot lub fałszywe konto.
  • System reklamowy Twittera nie przyjął się zbyt dobrze. Powód: absurdalnie wysokie ceny. Nawet kilkanaście złotych za konwersję! Przesada…

 

Mam nadzieję, że ten wpis pomógł Ci w podjęciu decyzji czy warto zakładać konto na Twitterze. O tym, co postanowiłeś mój drogi czytelniku, napisz w komentarzu!