e-marketing social media

Charakterystyka social media: Instagram

Wraz ze wzrostem popularności amatorskiej fotografii komórkowej, rośnie również popyt na social media, których funkcjonowanie opiera się przede wszystkim na publikowaniu zdjęć. Stąd właśnie stale rosnące powodzenie platformy społecznościowej Instagram.

Aktualnie już nie tylko profesjonalni fotografowie zajmują się uwiecznianiem rzeczywistości. W dobie nowoczesnych smartfonów, nawet zupełni amatorzy mogą fotografować i publikować to, co stworzyli. Stąd właśnie bierze się rosnąca popularność mediów społecznościowych, które pozwalają na proste dzielenie się obrazem.

Podstawowe informacje

Instagram wystartował w roku 2010. Na samym początku dostępny był wyłącznie w systemie operacyjnym iOS. Trzy miesiące od premiery aplikację pobrało aż milion użytkowników.

charakterystyka social media Instagram | garnos.pl

Przez lata platforma bardzo się zmieniła. Jest już dostępna dla wszystkich użytkowników smartfonów. Została wzbogacona o możliwość dodawania krótkich materiałów filmowych, wymienione zostało logo, a ostatnio pojawiła się nowa funkcja – Instagram stories.

Demografia

Obecnie z Instagrama korzysta 2,4 miliony internautów w Polsce. Przewagę mają kobiety – 63% wszystkich użytkowników. Na portalu rządzą młodzi. Najliczniejszą grupą są osoby z przedziału wiekowego 18-24. Dlatego mówi się, że Instagram jest młodą kobietą.

charakterystyka social media Instagram | granos.pl
Użytkownicy Instagrama w Polsce – maj 2016, źródło: NapoleonCat

Jeśli chodzi o sposób użytkowania Instagrama, Polacy deklarują bierność. Rzadziej wrzucaj swoje zdjęcia, jednak regularnie przeglądają profile innych osób.

Zalety i wady

Przedstawię Ci zalety i wady Instagrama, żeby było Ci łatwiej zdecydować, czy rzeczywiście potrzebujesz konta na tym portalu.

ZA:

  • Hashtag – na Instagramie spełniają swoją funkcję.
  • Obsługa bardziej intuicyjna niż w przypadku pozostałych portali społecznościowych.
  • Pozwala na szybkie dzielenie się zdjęciami z innymi.
  • Skarbnica inspiracji – wiele pięknych, dobrej jakości zdjęć.
  • Instagram posiada wiele przydanych filtrów – nie musisz korzystać z dodatkowej aplikacji do obróbki zdjęć.

PRZECIW:

  • Fikcyjne konta – wiele fałszywych kont, które kolekcjonują obserwatorów.
  • Większość funkcji Instagrama nie jest dostępna w wersji dekstopowej.
  • Jeśli chcesz dotrzeć ze swoim przekazem do osób powyżej 44 roku życia – nie uda Ci się to na tej platformie.

Mam nadzieję, że kolejny wpis z serii charakterystyka social media, pomógł Ci w podjęciu decyzji czy warto zakładać konto na Instagramie. O tym, jaką decyzję podjąłeś, napisz w komentarzu!

  • „Jeśli chcesz dotrzeć ze swoim przekazem do osób powyżej 44 roku życia – nie uda Ci się to na tej platformie.”

    Masz całkowitą rację. Po osiągnięciu dojrzałości nie fotografuje się komórką swojego kubka z kawą, talerza z zupą ani własnej facjaty, wykrzywionej jakąś niemądrą miną. Nie wchodzi się też na Instagrama, bo takie właśnie obrazki tam dominują. Szkoda czasu. Nie mówiąc już o tym, że dobre zdjęcia wymagają lepszego sprzętu, lepszej obróbki i większego formatu. Można je więc prędzej znaleźć w blogach niż na Instagramie.

    • Zgadzam się. Na konferencji Social Media Convent dotyczących mediów społcznościowych, jedna z firm przedstawiła badania, z których wynikało, że osoby 45+ jeśli w ogóle wchodzą na Instagram to tylko po to, żeby zobaczyć zdjęcia z miejsca, do którego wybierają się np. na urlop. Podobnie korzystają z YouTube’a 🙂