poradniki social media

9 skutecznych sposobów na Facebook Ads

Chciałbyś tworzyć kampanie w Facebook Ads bardziej efektywnie? Zastanawiałeś się nieraz jak to zrobić? W tym wpisie przedstawię Ci 9 skutecznych sposobów na Facebook Ads, które zwiększą Twoje szanse na uzyskanie pożądanego wpływu na docelową grupę odbiorców.

1. Nie zapominaj o remarketingu

Szczególnie ważna opcja, jeżeli prowadzisz fanpage w branży e-commerce. Reklamy remarketingowe pozwolą Ci dotrzeć do osób, które np. porzuciły koszyk. Ten typ reklamy pomoże zachęcić ich do powrotu, do sklepu i sfinalizowania zakupu.

Jakie elementy powinien zawierać ten typ reklamy:

  • Copy – zadaj pytanie i przedstaw powód, dla którego klient powinien powrócić i sfinalizować transakcję.
  • Grafika – najlepiej film – dynamiczne formy lepiej oddziałują  na klienta. Ludzie codziennie oglądają 100 milionów godzin filmów – wykorzystaj to!
  • CTA – nie zapomnij o wezwaniu do działania – takim sposobem przekonasz potencjalnego klienta do podjęcia ostatecznej decyzji.

2. A może karuzela?

Wykorzystaj karuzelę, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Dzięki licznym kartom karuzeli możesz przedstawić więcej cech prezentowanego przez Ciebie produktu niż za pomocą jednego obrazu. Pozwoli Ci ona zaprezentować korzyści i dzięki różnym przyciskom CTA do wyboru – nakłonić do działania.

3. Zadawaj pytania

Przyciągnij uwagę i zaciekaw odbiorcę, zadając mu pytanie. Musi ono oczywiście być związane z produktem, jaki oferujesz. Odpowiedź na nie zawrzyj w artykule bądź filmie, który będzie częścią kreacji reklamowej. Wzbudzisz naturalną ciekawość, a odbiorca sam zechce poznać szczegóły tego, co masz mu do zaoferowania.

4. Podkreśl korzyści

Reklama służy do tego, żeby jak najlepiej podkreślić korzyści oferowanego produktu czy usługi.

O czym należy pamiętać:

  • podaj procent, jak zaoszczędzi klient, który skorzysta z oferty,
  • nie zapomnij o kodzie rabatowym promocji,
  • podkreśl cechy produktu, które przyniosą korzyść nabywcy,
  • wykorzystaj karuzelę i przedstaw produkt w użyciu,
  • stwórz copy tak, aby odbiorca czuł,  że kupuje cały świat przeżyć, a nie tylko zwykły produkt.

5. Wzmocnij swój autorytet

Tworząc reklamę w Facebook Ads, buduj świadomość swojej marki i skutecznie docieraj do grupy odbiorców. Jak to zrobić? Wzmocnij swój autorytet (wizerunek eksperta), tworząc treści poradnikowe, które ukażą Ciebie,  jako specjalistę w danej dziecinie i dodadzą Ci wiarygodności.

Treść to jedno, druga kwestia to obraz. Nie może być przypadkowy i ani zbyt dosłowny. Czy to zdjęcie do reklamy, czy artykułu nie powinno ukazywać od razu tego, co chcemy powiedzieć. Da to odbiorcy pole do rozważań. Zaciekawiony odbiorca chętniej zapozna się z tym, co mamy mu do przekazania.

Gdy promujesz wpis, poradnik czy inny artykuł pamiętaj o mocnym tytule i CTA. W tym wypadku najlepszym wezwaniem do działania będzie „Więcej informacji” – bo właśnie do tego chcesz nakłonić swojego odbiorcę.

6. Model stylu życia odbiorcy

W swojej reklamie  na Facebook Ads pokaż model stylu życia odbiorcy. Dzięki takiemu komunikatowi potencjalnemu konsumentowi będzie znacznie łatwiej utożsamić się z Twoim produktem.

Dodaj dużą grafikę. Dobierz kolory i przedstaw to, co masz w sposób najbliższy Twojej grupie docelowej. Pełen wizerunek stylu życia pozwoli zainspirować się odbiorcy, a Tobie przedstawić korzyści płynące z użytkowania oferowanego produktu lub usługi.

7. Udostępniaj opinie klientów

Tak, w swoich reklamach możesz udostępniać opinie klientów; czy to w formie graficznej, czy wideo.  Dzięki takiemu posunięciu nadasz reklamie społeczny dowód. To jeden z najbardziej skutecznych sposobów budowania zaufania, a tym samym zachęcenia klientów do podjęcia działania.

O czym taka reklama poinformuje Twojego potencjalnego klienta:

  • inne osoby mają zaufanie do tej firmy,
  • inne osoby były zadowolone z produktów tej firmy,
  • inny klient polecił tę firmę i był zadowolony z produktu.

Wideo odegra szczególną rolę w reklamie tego typu. Da większe poczucie realności i wiarygodności opinii. Gdy w wideo pojawi się człowiek = plus dla Ciebie, bo przecież ludzie lubią robić interesy z innymi ludźmi nie z produktami.

8. Edycja limitowana

Nic tak nie mobilizuje użytkowników do podjęcia decyzji, jak produkt, który może się zaraz skończyć na magazynie lub promowana przez Ciebie oferta trwa tylko 24h (i może się już nigdy nie powtórzyć).

Takie informacje wymuszają na Twojej grupie docelowej podjęcie natychmiastowego działania. Nie zapominaj o grafice. W tym wypadku przedstawienie produktu podczas użytkowania przyniesie lepszy rezultat niż sam produkt na białym tle.

Ekskluzywności Twojej ofercie nada fakt, że dostępna będzie ona tylko dla użytkowników zarejestrowanych. Taka informacja wysyła jasny komunikat – promocja nie jest dla wszystkich, to znaczy, że jest ekskluzywna. W takim wypadku warto użyć przycisk CTA – „Zarejestruj się”.

9. Produkt w użyciu

Już kilka razy w tym tekście przypominałam i przypomnę jeszcze raz – pokazuj swój produkt/ofertę w użyciu. Nie ważne czy zrobisz to za pomocą zdjęcia, czy filmu, to wiedz, że przykujesz uwagę użytkownika znacznie lepiej niż wtedy gdy przedstawisz sam produkt, na nudnym białym tle.

Tego typu reklamy znacznie lepiej  podkreślą zalety stosowania Twojego produktu i  przyciągną uwagę, a sam użytkownik zaciekawiony niebanalną reklamą, chętniej odwiedzi Twoją stronę i skorzysta z oferty.

Podsumowując

Skuteczne sposoby na Facebook Ads to copy, grafika i CTA, które przedstawiają istotę komunikatu. Wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać w celu osiągnięcia pożądanego wpływu na określoną grupę odbiorców.

Co o tym wszystkim myślisz? Które oddane wyżej przykłady wpłyną najlepiej na Twoich odbiorców?  Czy planujesz dostosować wygląd i CTA reklamy zgodnie z moimi wskazówkami? Podziel się ze mną swoimi przemyśleniami w komentarzach!