7 sposobów na skuteczne tytuły tekstów

7 sposobów na skuteczne tytuły tekstów

Praca nad tekstem pokazała mi, że najważniejszym czynnikiem sukcesu jest jego tytuł. Osiem na dziesięć osób czyta tylko nagłówki, a zaledwie dwie przechodzą dalej! Statystyki są nieubłagane. Istnieje jednak kilka sprawdzonych trików. Oto 7 sposobów na skuteczne tytuły tekstów internetowych.

1. 5 sposobów…, 8 zasad…, 7 faktów…

Jak widać też mam słabość do tytułów-wyliczanek. Tego typu nagłówki dobrze się klikają i od razu wiadomo, że w treści znajdziemy konkretne wskazówki. Tekst skomponowany w taki właśnie sposób jest bardziej przystępny i łatwiejszy w obiorze, ponieważ treść i wiedza w nim zawarta podzielona jest na sekcje. Skoro czytasz ten tekst, to dowód na to, że ten sposób działa 😉

2. Rozwiązuj problemy

Tak, uwielbiamy porady i praktyczne teksty; gdy w swoim tekście udzielasz rady „jak zrobić szybki makijaż do pracy” – poinformuj o tym w tytule! Czytelnik musi wiedzieć, że to właśnie u Ciebie znajdzie odpowiedź na swoje potrzeby, problemy. Wiele osób swoje internetowe poszukiwania zaczyna od słów „jak zrobić…”

7 sposobów na skuteczne tytuły tekstów | granos.pl

Tego typu nagłówki mają jeszcze jedną zaletę, są dobrze pozycjonowane w wyszukiwarce.

3. Zadawaj pytania

Tytuł w formie pytanie wzbudzi ciekawość i wątpliwość Twojego czytelnika. Punkt dla Ciebie, jeśli pytanie będzie prowokacyjne. Tak, sprowokuj swojego czytelnika do przeczytania wpisu! Pamiętaj jednak, że pytanie nie może być zupełnie oderwane od tego, co czytelnik znajdzie wewnątrz artykułu.  Ludzie uwielbiają kontrowersje, dlatego często są one kluczem do sukcesu.

4. Do dzieła!

Stwórz entuzjastyczny tytuł. Użyj wykrzyknika, bo to właśnie on da do zrozumienia Twojemu czytelnikowi, że to, o czym piszesz, jest stuprocentową prawdą i na pewno działa. Prasa od dawna stosuje takie zabiegi i nie narzeka na brak zainteresowania swoimi tekstami. Odbiorca po przeczytaniu tytułu ma zostać zachęcony do zapoznania się z całością publikacji.

5. Język korzyści

Jeśli tworzysz materiały dla swoich czytelników np. e-booki, planery, tapety na komputer i udostępniasz im je za darmo – poinformuj o tym w nagłówku. Czytelnik lubi otrzymywać benefity i gratisy. Tytuły zawierające słowa: „gratis”, „za darmo”  świetnie się klikają i generują spory ruch z wyszukiwarki. Nagłówek powinien być obietnicą korzyści wynikających z przeczytania Twojego tekstu.

6. Znane nazwiska i marki

Piszesz o nowej funkcjonalności Facebooka wspomnij o tym w tytule! Umieszczenie w nagłówku  nazwy znanej firmy czy nazwiska popularnego celebryty wywoła zainteresowanie czytelnika i poprawi klikalność. Pamiętaj, tylko żeby nie oszukiwać odbiorcy; jeśli w tytule wspominasz, o sekretnym życiu  sławnego piłkarza to nie pisz o torcie w kształcie piłki.

7. W prostocie siła

Nie warto komplikować tytułów. Im prostszy, lepiej zrozumiały, tym chętniej czytelnik w niego kliknie. Podanie informacji wprost spowoduje, że osoba chcąca przeczytać Twój tekst, nie będzie czuła, że za wszelką cenę chcesz zrobić z niej idiotę. Usuń z tytułu zbędne słowa – przekaz powinien być zrozumiały i jasny od samego początku.

Przedstawione powyżej sztuczki, dobrze zastosowane, pomogą w zwiększeniu zainteresowania Twoimi tekstami. Jeśli znasz jeszcze inne sposoby na skuteczne nagłówki, napisz mi o tym w komentarzu.