e-marketing poradniki

13 sposobów na skuteczny content marketing

Sposobów na skuteczny content marketing jest wiele. Ich znajomość pomoże Ci w skomponowaniu atrakcyjnej strategii e-marketingowej, która przyprowadzi użytkowników na Twoją stronę i zatrzyma ich na dłużej. Dziś dowiesz się jakie treści tworzyć, żeby były zauważone i docenione przez Twoich odbiorców!

1. Poradniki

O ich sile wspominałam w 6 zasadach webwritingu. Tym, którzy jeszcze nie zapoznali się z tym tekstem, powtórzę: w internecie najczęściej poszukuje się treści, które w magiczny sposób pomagają rozwiązać problem! Takie treści najlepiej się sherują i dobrze pozycjonują. Pomagając swoim czytelnikom, zbliżasz ich do siebie, wzbudzasz zaufanie i spowodujesz, że pozostają z Tobą na dłużej. Jeśli poradniki przedstawione są w postaci wyliczanki – kolejny punkt dla Ciebie!

2. Infografika

Dzięki niej możesz w atrakcyjny sposób, przekazać mało atrakcyjne dane. Na jej wykonanie poświęcisz trochę więcej czasu niż na przygotowanie standardowej grafiki. Wiedz jednak, że warto, bo infografika to jeden z najchętniej udostępnianych formatów treści.

skuteczny content marketing | granos.pl

3. eBook

Dzięki niemu łatwiej będzie Ci stworzyć społeczność wokół siebie. Ma on jeszcze jedną zaletę: da Ci szansę pokazania się przed swoim audytorium jako ekspert. Udostępnij eBook za darmo! Potraktuj go jako materiał premium i podaruj go osobom, które zapisały się do Twojego newslettera.

4. Prezentacje

To ciekawy sposób przekazywania wiedzy czytelnikom. Dają Ci więcej możliwości na ciekawe przedstawienie treści niż wpis na blogu. Po utworzeniu prezentacji udostępnij ją na SlideShare i podaj link w portalach społecznościowych.

5. Wywiady

Przeprowadź wywiad z innymi ekspertem ze swojej branży. Jeśli stworzysz ciekawy materiał, zainteresujesz nie tylko swoich fanów, ale również audytorium bohatera Twojego tekstu, które przy okazji dowie się o Twoim istnieniu i o istnieniu Twojej strony. Proste, prawda?

6. Wpisy gościnne

Zaproś kogoś do napisania treści na Twoją stronę. Może to być ktoś z branży lub popularny bloger. Będzie to reklama zarówno dla Ciebie jak i dla tej drugiej osoby. I tak jak w przypadku wywiadu będzie to niosło za sobą korzyści dla obu ze stron.

7. Linki

Nie chodzi tu o linkowanie wewnątrz strony. Chodzi o wpisy ze zbiorami linków, np. do najlepszych wtyczek, do WordPressa, albo najciekawszych kanałów na YouTube. Tego typu treści, przyciągają osoby, które lubią mieć wszystko w jednym miejscu, zamiast krążyć bezwiednie w odmętach internetu.

8. Wypowiedzi eksperckie

Ciekawe dla Twojego audytorium będą teksty, w których eksperci wypowiedzą się na zadany przez Ciebie temat np. 10 trendów content marketingu na nadchodzący rok. Dzięki ekspertom Twój tekst będzie bardziej wiarygodny i nikt nie zarzuci Ci wróżenia z fusów 😉

9. Recenzje

Ludzie są spragnieni recenzji! Zanim kupią kosmetyk czy książkę poszukują informacji na ich temat. Nie chcą bowiem wyrzucać w błoto ciężko zarobionych pieniędzy. A skoro ktoś już sprawdził, to dlaczego by nie skorzystać z jego opinii.

10. Wykresy

Po pierwsze: dane przedstawione na wykresach są o wiele ciekawsze w odbiorze. A po drugie: możesz dzięki nim zyskać kilka linków. Jak? Załóżmy, że ktoś korzysta z udostępnionych na Twojej stronie danych, powołuje się na Ciebie, podaje źródło i link zdobyty!

skuteczny content marketing | granos.pl

11 Q&A

Czyli Questions and Answers – pytania i odpowiedzi. Poproś swoich czytelników o zadanie pytań na blogu czy innych mediach społecznościowych. Dzięki tej metodzie zbudujesz zaufanie i zaangażowanie swojej społeczności.

12. Konkursy

Chyba najbardziej popularne są w blogosferze. Dobrze zorganizowany konkurs zwiększy zasięg. Jeśli Twoi użytkownicy zapamiętają, że tworzysz konkursy w miarę regularnie, to uwierz – nie będą chcieli się z Tobą rozstać ani na moment ! Dlatego od czasu do czasu warto pokusić się o tę formę contentu.

13. Newsletter

Najważniejsza pozycja wspierająca Twój biznes w internecie. Jeśli nie będziesz spamować, tylko informować o nowościach, dodawać ciekawe treści, niedostępne dla osób spoza listy subskrybentów – zyskasz wierne grono odbiorców. Informacja o tym, że tworzysz ciekawe mailingi, szybko się rozejdzie, a Twoja baza e-maili rozrośnie się, w zaskakującym tępię.

Chcesz zwiększyć zaangażowanie swojego audytorium? Musisz dobrać odpowiednią treść i sposób jej przekazu! Mam nadzieje, że moje sposoby na skuteczny content marketing pomogą Ci osiągnąć sukces!

  • Kamila Olszewska

    Bardzo przydatny dla mnie artykul! Na pewno wykorzystam Twoje wskazowki! 🙂

  • Ja najbardziej lubię czytać poradniki w punktach, takie jak ten 🙂 Większość z punktów na tej liście mnie nie zaskoczyła ale nie myślałam nigdy o Q&A jako formie marketingu.

    • Q&A ośmielamy czytelnika, pokazujemy, że jesteśmy otwarci na pytania, a on może się dowiedzieć czegoś więcej niż jest w zakładce „o mnie”. Wtedy przestajemy być dla odbiorcy kimś zupełnie anonimowym 🙂

  • Nie trzeba na siłę realizować wszystkich punktów 🙂 Grunt, żeby mieć świadomość ich istnienia i możliwości, jakie za sobą niosą 🙂