poradniki social media

10 sposobów na zaangażowanie społeczności w social media

W social media jest większość Twoich fanów. Działania w mediach społecznościowych wymagają szybkiej i świadomej reakcji. Bez społeczności wszystko, co robisz, nie miałoby sensu. Jak ich zdobyć i zatrzymać przy sobie na dłużej? Dziś mam dla Ciebie 10 sposobów na zwiększenie zaangażowania w social media.

1. Inspiruj!

Motywuj swoich czytelników do działania. Jeśli chcesz, robić to skutecznie musisz poznać swoich fanów. Będziesz wtedy wiedział jak ich poruszyć.

przerwa-na-kawe-min

2. Rozmawiaj!

Twoje posty powinny być zachętą do dialogu. Zadawaj pytania! Jeśli ktoś napisze Ci komentarz – odpowiedz. Media społecznościowe opierają się głównie na interakcji, dlatego nie możesz o niej zapominać.

3. Twórz treści premium

Daj swoim wiernym czytelnikom coś więcej. Poczują się dopieszczeni i chętniej wrócą na Twoją stronę. Mogą to być materiały szkoleniowe, e-booki lub inne ciekawostki. Użytkownik da Ci swój adres e-mail, a Ty w zamian prześlesz mu wartościowe treści. Informuj o newsletterze na swoich profilach społecznościowych. Będzie miało to pozytywny wpływ na powiększenie Twojej bazy mailingowej.

4. Udostępniaj treści innych osób

Gdy udostępniasz treści innych pokazujesz swoim użytkownikom, że nie jesteś zapatrzony w siebie i swoją twórczość. Dzięki tego typu zabiegom dostarczasz swoim fanom szerszy content. Takie działania zapewne zostaną docenione.

Dotyczy to również treści viralowych. Kilka miesięcy temu bestseller Cacao Decomorreno, a teraz Piekarnik Solgaz vs. iPhone 7. Poza tym pozytywny content przyciąga ludzi 😉

zaangażowanie społeczności w social media | granos.pl

5. Wysyłaj mailingi

Twórz newslettery i informuj o ich istnieniu w mediach społecznościowych. Działaj również w drugą stronę; w mailingach przypominaj subskrybentom o wszystkich swoich kanałach social media. Dobra strategia e-mail marketingowa wpłynie na zaangażowanie Twoich fanów w mediach społecznościowych, a także na Twojej stronie.

6. Pytaj!

Zadawaj pytania. Większość osób nie powie Ci, co myśli, jeśli ich o to nie zapytasz. Uważasz, że Twoi fani nie chcą być pytani wprost? Zorganizuj anonimową ankietę. Zaangażujesz ich i dowiesz się, co lubią, a czego nie. Pomoże Ci w tym:

7. Liczy się jakość

Pamiętaj, że dla użytkowników ogromne znaczenie ma jakość Twoich materiałów. Jeśli jest słaba, będą oni mieli poczucie, że nie traktujesz ich poważnie i liczy się „sztuka”, a nie przekaz. Ludzie chętnie wrócą do wartościowych treści i jeszcze chętniej się nimi podzielą. Dotyczy to nie tylko postów, ale również tekstów, które tworzysz na swoją stronę. O tym, jak tworzyć dobre treści odpisałam już w 6 zasadach webwriting.

8. Edukuj!

Twórz poradniki; przyciągają sporo odbiorców. Moi czytelnicy chętnie z nich korzystają. Lubię przekazywać swoją wiedzę i pomagać innym. Twoi użytkownicy, nie ważne, w jakiej dziedzinie jesteś specjalistą, będą Ci wdzięczni i na pewno zostaną z Tobą na dłużej.

9. Sprawdź, kiedy Twoi fani są najbardziej aktywni

Legendy mówią, że są uniwersalne godziny komunikowania w mediach społecznościowych. Prawda jest taka, że ja na swoim fanpage’u będę miała inne „złote godziny” niż Ty. Wszystko zależy od grupy odbiorców, jakich przyciąga Twoja strona. Musisz sprawdzić, kiedy najlepiej publikować content.

10. Analizuj!

Właśnie dzięki analizie dowiesz się, kiedy Twoi użytkownicy są najbardziej aktywni, z jakich źródeł przychodzą na Twoją stronę i jakie metody promocji użyte przez Ciebie do Tej pory odniosły największy sukces.
Jakie narzędzia Ci w tym pomogą:

  • Google Analytics,
  • Statystyki FB,
  • Twitter Analytics,
  • TweetDeck.

To moje 10 sposobów na zaangażowanie społeczności w social media. A jakie są Twoje? Napisz mi o tym w komentarzu.

  • Cenne wskazówki!

  • Zawsze miałam problemy z angażowaniem społeczności na Facebooku. Choć może „zawsze” to za dużo powiedziane, bo Facebooka swojego bloga mam niecały rok, więc i doświadczenia jest niewiele. 🙂 Ale wezmę sobie do serca Twoje rady i będę starała się je wcielać w życie! 🙂

    • Przez cały czas się uczymy. Warto testować różne sposoby komunikacji karuzele, gify etc., żeby znaleźć ten idealny dla fanów. Trzymam za Ciebie kciuki i wierzę, że się uda! 🙂

  • Moja społeczność rośnie, ale z zaangażowaniem bywa różnie. O ile społeczność blogową mam bardzo zaangażowaną, to na FB już bywa z tym różnie.

    • Własnie po to powstał ten post, żeby przy użyciu odpowiednich technik nakłonić użytkowników do działania i dzielenia się treściami, które publikujemy. Nie są to uniwersalne metody dla wszystkich, dlatego warto kilka z nich przetestować na żywym organizmie 🙂

  • No i wiem dlaczego jestem NIKIM! 😀
    Z wymienionych przez Ciebie rzeczy: rozmawiam i udostępniam
    a poza tym jestem sobą 😀

    • Ale nie musisz przestawać być sobą! Możesz swoje treści przekazywać na różne sposoby, różnymi technikami. Aż znajdziesz złoty środek, który przypadnie do gustu Tobie i Twoim fanom 🙂

  • Musze sobie na spokojnie przeanalizować Twoje wskazówki. Dzięki za bardzo przydatny wpis 🙂

  • Moim zdaniem pomaga przede wszystkim systematyczność. To ona jest głównym czynnikiem wpływającym na odzew. ;))
    Oczywiście lepiej nie pisać nic niż publikować na siłę coś niedoszlifowanego, jednak wiem, że czytelnicy cenią sobie regularnosc. 🙂

    • Dokładnie, nawet jeśli nie ma możliwości napisania tekstu, warto dobrze pokierować komunikacją w mediach społecznościowych 😉